آفتاب
دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

اجازه نمی‌دهیم اتاق‌های فکر در میان اصلاح طلبان اختلاف ایجاد کنند

اجازه نمی‌دهیم اتاق‌های فکر در میان اصلاح طلبان اختلاف ایجاد کنند

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: تا زمانی که شورای نگهبان نظر خود را درباره صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام نکند، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسماً از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آخرین جلسه کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تصریح کرد: در این جلسه برای ادامه تعامل با فقهای شورای نگهبان و مراجع حوزه علمیه و سایر نهادها و تشکل‌های خارج از مجموعه اصلاحات برنامه ریزی شد.

وی همچنین افزود: یکی از وظایف اصلی کمیته انتخابات ایجاد تعامل با سایر جریان‌های معتقد به قانون اساسی و چارچوب‌های نظام است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این جلسه درباره تلاش رسانه‌های جریان اصلاحات برای ایجاد اختلاف در میان اصلاح طلبان به اخبارسازی و تحریف آنها صحبت شد و تصمیم گرفته شد که دبیرخانه شورای هماهنگی نشست‌های دوره‌ای را برای اخبار مربوط به اصلاحات برگزار کند.

رهامی با اعلام این‌که دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی و کارگروه حقوقی و نظارت این شورا تشکیل شده است، ‌اظهار کرد: مسئولیت دبیرخانه دائمی با بنده است. همچنین قرار شده است جلسات مختلفی برای آموزش اعضای ستاد انتخابات، آموزش افرادی که به عنوان نماینده نامزدها پای صندوق‌های رأی خواهند رفت برگزار شود تا نامزدها و طرفداران آنها هیچگونه اقدام غیرقانونی در انتخابات انجام ندهند. ما در کارگروه حقوقی و نظارت به طور دائم از حقوقدانان و اساتید حوزه دعوت می‌کنیم تا با آموزش‌های لازم از امکان انجام تخلف جلوگیری کنیم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که کارگروه زنان،‌ رسانه، ‌احزاب و اقشار، جوانان و اصناف فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند،‌ گفت: تلاش ما این است که تمام اقشار جامعه را فعال کرده و به صحنه بیاوریم. اکنون کمیته انتخابات به صورت جدی و عملی وظایف اصلی خود را پیگیری کرده و کارگروه‌ها نیز در حال فعالیت هستند. در شهریورماه روسای شورای هماهنگی و روسای کمیته انتخابات شورای هماهنگی در سراسر کشور در تهران جمع شده و گردهمایی برگزار خواهیم کرد. سپس یک همایش سراسری اصلاح طلبان نیز برگزار خواهد شد.

رهامی درباره زمان اعلام اسامی نامزدهای اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: قرار نیست ما مستقیماً برای حوزه‌ها تصمیم‌گیری کنیم. اکنون شورای هماهنگی در استان‌ها فعال بوده و من هم تاکنون به 16 استان سفر کرده و روسای کارگروه ها و کمیته‌ها نیز مرتب به حوزه‌ها سفر می‌کنند. شورای هماهنگی در استان‌ها در حال شناسایی افراد صاحب نفوذ در حوزه‌ها است و ما تا زمانی که شورای هماهنگی صلاحیت افراد را تأیید نکند مصادیق را اعلام نکرده و از کسی حمایت نمی‌کنیم. همه تلاش ما این است که افراد وفادار به جریان اصلاحات و اعتدال را مشخص کرده و به صحنه بیاوریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این‌که در حوزه‌ها به جز مسائل سیاسی سایر مسائل مثل مسائل قومی و مذهبی هم بسیار مهم هستند، گفت: وقت زیادی از کمیته انتخابات صرف می‌شود تا نیروهای موجود در استان‌ها به ترتیب اولویت‌ها مشخص شوند.

وی با اشاره به تلاش جریان رقیب اصلاحات برای ترویج ناامیدی میان اصلاح طلبان، گفت: ما تلاش می‌کنیم که با این فضای یأس و ناامیدی مبارزه کنیم و به نامزدهای احتمالی این اطمینان را بدهیم که شورای نگهبان در چارچوب‌های قانونی به صلاحیت‌ها رسیدگی می‌کند. برخی سعی می‌کنند با القای رد صلاحیت اصلاح طلبان و همچنین وجود اختلاف میان اصلاحات و اعتدال، فضای ناامیدی را میان اصلاحات به وجود آورند ولی ما با آنها مقابله خواهیم کرد.

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به این‌که جریان رقیب اصلاحات چون به انسجام نرسیده می خواهد انسجام اصلاح طلبان را از بین ببرد، افزود: آنها نقطه قدرت ما یعنی انسجام ما را مورد هدف قرار داده‌اند، اما ما باید مراقب باشیم تا بین طرفدار دولت و اصلاح طلبان اختلاف پیش نیاید. در این شرایط وجود انسجام مهمتر از تعیین لیست انتخابات است.

رهامی در پایان افزود: ما تاکنون افراد متخصص را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و به راحتی می‌توانیم لیست‌های خوبی تهیه کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم برخی اتاق‌های فکر بین ما اختلاف ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد N924116

وبگردی