آفتاب

چند پایگاه هوایی انگلیس در فهرست اهداف حملات داعش قرار دارند

چند پایگاه هوایی انگلیس در فهرست اهداف حملات داعش قرار دارند

رسانه های انگلیس گزارش دادند، پایگاه‌های نیروی هوایی این کشور در فهرست اهداف مربوط به حملات به اصطلاح نیروهای "خودسر" گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی ، این اهداف شامل پایگاه های "لیکنهیث" و "میلدنهال" نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در منطقه "سوفوک" که توسط آمریکا اداره می شوند و پایگاه "منوید هیل" در "نورث یورکشایر" که یک ایستگاه جاسوسی مورد استفاده برای ردیابی ارتباطات تروریستها است، می شوند.

نشریه ساندی تایمز گزارش داد، پایگاه "آلکونبری" نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در "کمبریجشایر" که یک پایگاه هوایی دیگر تحت مدیریت آمریکا است نیز به عنوان اهداف حملات احتمالی داعش شناسایی شده است. بر اساس این گزارش گمان برده می شود این فهرست اهداف از سوی یک زوج انگلیسی که در حال حاضر در سوریه برای داعش می جنگند و گروهی که خود را "لشگر هکری" خوانده را مدیریت می کنند، تدوین شده است.

بیش از 12 پرسنل که در چهار پایگاه مذکور خدمت کرده اند در فهرستی از مقام های نظامی و دیپلماتیک که چند روز پیش توسط این گروه وابسته به داعش فاش شد، نام برده شده اند.

گمان برده می شود که جنید حسین، هکر 21 اهل بیرمنگام انگلیس که تبدیل به یک تروریست شده و اداره کننده بازوی اطلاع رسانی و جدب نیروی داعش در سوریه است مدیریت این گروه را بر عهده دارد.

نام وی از سوی سرویس مخفی آمریکا در میان پنج نفر اولی که باید توسط حمله پهپادی نابود شوند، قرار گرفته است. "سالی جونز"، همسر وی نیز که اهل کنت انگلیس است همچنین در سوریه و در شهر رقه در حال همکاری با همسرش است اما مسئولیت وی تعامل با شبه نظامیان زن حامی داعش است. هر دو نفر در سال 2013 به داعش پیوستند.

تروریستها به افراد حاضر در این فهرست هشدار داده اند: ما در حال استخراج اطلاعات محرمانه شما و دادن اطلاعات شخصی شما به سربازان هستیم و به زودی این سربازان با دستانشان گردن شما را خواهند شکست.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: تدابیر امنیتی در تاسیسات نظامی انگلیس مرتبا مورد بازبینی قرار می گیرند تا امنیت و ایمنی مناسب پرسنل تضمین شود.

بر اساس اعلام داعش این فهرست اهداف به تلافی کمپین بمباران ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه و عراق تهیه شده است. داعش در حال حاضر متمرکز بر انجام حملات خودسرانه از سوی تروریستهای تکرو در خاک انگلیس به جای سفر آنها به سوریه برای جنگیدن در کنار این گروه است.

انتهای پیام

کد N924088

وبگردی