آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

عقب افتادن از اهل بیت(ع) با نابودی مساوی است

عقب افتادن از اهل بیت(ع) با نابودی مساوی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برنامه‌های دهه کرامت سال به سال رونق بیشتری به خود می‌گیرد و ما شاهد نوآوری‌های جدید در ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستیم که قابل تقدیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برنامه‌های دهه کرامت سال به سال رونق بیشتری به خود می‌گیرد و ما شاهد نوآوری‌های جدید در ترویج مکتب اهل بیت(ع) هستیم که قابل تقدیر است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به ذکر نکاتی خطاب به دست‌اندرکاران این شورا پرداخت و بر حفظ جنبه مردمی مراسم دینی تأکید و اظهار کرد: ما تجربه خوبی از کارهایی که جنبه دستوری و تشریفاتی پیدا می‌کند نداریم و این کارها برای مردم هم جذابیت ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که یک کار چند سال ادامه پیدا کرد ممکن است دست اندرکاران آن دچار روزمرگی شوند، بنابراین شما تلاش کنید دچار روزمرگی نشوید، چون روزمرگی آفت کارهاست.

وی گفت: سعی کنید افراد جدیدی را در حوزه برنامه‌ریزی وارد مجموعه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کنید و از آنها بخواهید که برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی ارائه کنند.

معاون جامعه مدرسین تأکید کرد: اگر بناست در کارها نوآوری داشته باشید سعی کنید نوآوری را در قالب جدید ارائه کنید و استحکام کار را هیچ وقت از دست ندهید.

حسینی بوشهری بر لزوم انتخاب افرادی به عنوان ارزیاب در این مجموعه تأکید کرد و افزود: اگر امسال را مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند شما تعبیراتی که از لسان اهل بیت(ع) در این زمینه داریم را در جامعه مطرح کنید.

این عضو مجلس خبرگان بر لزوم حفظ جنبه مردمی مراسم دینی تأکید کرد و افزود: ما تجربه خوبی از کارهایی که جنبه دستوری و تشریفاتی پیدا می‌کند نداریم و این کارها برای مردم هم جذابیت ندارد.

حسینی بوشهری گفت: در گذشته در زمینه تبلیغات دینی از یک جهت موفق‌تر بودیم چون مردم به قم می‌آمدند و با سلام و صلوات، روحانیون را به مکان‌های تبلیغی می‌بردند و پس از اتمام مناسبت تبلیغی، روحانیون را بدرقه می‌کردند اما امروز مردم احساس می‌کنند که یک دستگاه وظیفه اعزام مبلغ دارد و جاذبه‌ای که در گذشته وجود داشته، کمرنگ شده است.

وی افزد: در سال‌های اخیر کار شما باید دوچندان شود چون دشمنان سرمایه گذاری می‌کنند که محبت اهل بیت(ع) را از مردم بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که «کشتارهایی که داعش و تکفیری‌ها به راه انداخته‌اند نشان دهنده عمق کینه آنها به اهل بیت(ع) است» اظهار کرد: ما باید در مقابل برنامه‌ریزی‌هایی که دشمنان دارند محبت اهل بیت(ع) را نهادینه کنیم.

وی با بیان این‌که «خاستگاه انقلاب، مکتب اهل بیت(ع) است» اظهار کرد: اگر حال و هوای اهل بیت را از انقلاب اسلامی بگیریم این انقلاب مورد رضایت نیست. رمز پیروزی انقلاب اسلامی داشتن عقبه معارف اهل بیت(ع) و اسلام است.

حسینی بوشهری بر لزوم ارتباط مستمر با جوانان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این برنامه به خوبی اجرایی شود در طول چند سال متوجه خواهید شد که تعداد افراد و خانواده‌هایی که از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند بسیار چشمگیر خواهد بود.

معاون جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های مومنانه و مجاهدانه دستگاه‌های مختلف در راستای تقویت اعتقادات و باورهای مردم تقدیر کرد و افزود: خود اهل بیت(ع) اینکه چگونه ما نسبت به آن بزرگواران ارادت بورزیم برنامه‌ریزی کردند و راه را نشان دادند.

این عضو مجلس خبرگان گفت: در ماه‌های آغازین خلافت امیرالمومنین علیه السلام بود که ایشان در جمله بلندی شکل کار محبت به اهل بیت(ع) را بیان فرمودند.

وی با بیان بخشی از این جملات تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) تأکید کردند که خودتان را ملزم بدانید به جهت گیری اهل بیت(ع) و پیرو راه آنها باشید زیرا تردیدی در کار اهل بیت نیست. اینها شما را از شاهراه هدایت بیرون نمی‌کنند. شما را در ضلالت و گمراهی قرار نمی‌دهند.

حسینی بوشهری اضافه کرد: آن طور که حضرت فرمودند، هر موقع اهل بیت(ع) در مسائل مختلف اجتماعی سکوت کردند ما هم باید همان روش را ادامه دهیم، اما اگر اینها حرکت و قیام کردند ما هم باید حرکت کنیم، یعنی با سکوت آنها سکوت و با حرکت آنها حرکت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: پیشی گرفتن بر اهل بیت(ع) مساوی است با ضلالت و گمراهی و عقب افتادن از ایشان مساوی است با نابودی.

انتهای پیام

کد N924046

وبگردی