آفتاب

آقاتهرانی:یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌یزدی به عنوان فصل الخطاب اصولگرایان در وحدت انتخاب شدند

آقاتهرانی:یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌یزدی به عنوان فصل الخطاب اصولگرایان در وحدت انتخاب شدند

تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در نشست اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره نتیجه جلسات وحدت اصولگرایان، گفت: ما به اصولگرایان گفته‌ایم ممکن است در فروع اختلاف داشته باشیم، اما الان وقت اختلاف نیست، بلکه زمان وحدت است. لذا می‌توانیم اختلافات را بعداً در جای دیگری غیر از انتخابات برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه نشست‌ها و جلسات مختلفی برای وحدت اصولگرایان برگزار شده است، گفت: به این نتیجه رسیدیم که در سلسله نشست‌هایی موارد مهم وحدت و توافقات موجود را بررسی و راهکارهای رسیدن به آنها را تعیین کنیم. این جلسات، جلسات خوب و مبارکی بوده و تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.
دبیرکل جبهه پایداری افزود: 500 ساعت وقت گذاشته‌ایم تا موتلفه، ایثارگران و پایداری روی اصول با یکدیگر به توافق رسیدند. مثلاً روی مواردی چون فصل‌الخطاب و فتنه به توافق رسیده‌ایم و دیگر اینکه مجموعه‌ای با حضور دو نماینده از هر کدام از این طیف یعنی مؤتلفه، ایثارگران و جبهه پایداری انتخاب شده که به شکل حقوقی و نه حقیقی به امر انتخاب اصلح بپردازند.
آقاتهرانی گفت: این مسئله تا حدود زیادی جلو رفته، در این شرایط ممکن است از پایداری فردی در انتخابات نیاید اما افرادی که انتخاب می‌شوند قطعاً اصولگرا خواهند بود لذا این توافقات حاصل شده و بر روی کاغذ هم آمده است اما چون اکنون بحث هسته‌ای مهم است و باید به آن جدی پرداخته شود تا زمان انتخابات نیز مدتی باقی است، منتشر نشده است.
وی با اشاره به اینکه آنهایی که چوب لای چرخ می‌گذارند همان کسانی هستند که در جلسات هم شرکت نمی‌کنند، بیان کرد: جلسات برگزار شده در اصولگرایان جلسات پرمنفعت و مبارکی بوده است و نتایج خوبی به همراه داشته است، با شرایطی که وجود داشت ما احساس می‌کردیم تا همین حد هم جلو نخواهیم رفت.
دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: براساس توافقات موجود، سه فرد به عنوان فصل‌الخطاب این سه طیف اصولگرایان انتخاب شدند و نظر قطعی را آنها اعلام می‌کنند که این افراد را آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی تشکیل می‌دهند.

27214

کد N923912

وبگردی