آفتاب

سرکردۀ بوکوحرام : زنده‌ام!

سرکردۀ بوکوحرام : زنده‌ام!

ایسنا نوشت:

سرکرده گروه بوکوحرام در پیامی صوتی اعلام کرد که نه کشته شده و نه از این سمت برکنار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "ابوبکر شیکاو" سرکرده گروه بوکوحرام در این پیام صوتی هشت دقیقه‌ای ادعاهای مطرح شده توسط "ادریس دبی"، رئیس جمهوری چاد را درباره کناره گیری‌اش از سمت رهبری این گروه شبه نظامی رد کرد و این رئیس جمهور را "خودکامه" و فردی "ریاکار" نامید.

وی افزود: گزارش‌های رسانه‌ای که درباره کشته شدن من یا اینکه من بیمارم، منتشر شده‌اند نادرست هستند. تمامی این اخبار نادرست و دروغ هستند. اگر درست بودند، من اینجا برای شما صحبت نمی‌کردم.

رئیس جمهوری چاد 12 اوت اعلام کرده بود که اقدامات برای مقابله با بوکوحرام فعال در نیجریه موفقیت آمیز بوده و تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می‌یابد. وی به خبرنگاران در انجامنا، پایتخت جمهوری چاد گفته بود که این گروه مدت‌هاست توسط شیکاو هدایت نمی‌شود و جانشین وی به نام "محمد داوود"، آماده مذاکره است.

اما شیکاو در این پیام صوتی گفت: من ناپدید نشده‌ام. من هنوز زنده‌ام و تا زمانی که زمانش فرا نرسد، نمی‌میرم.

گروه اطلاعاتی "سایت" صحت این پیام صوتی را تایید کرده و خبرنگار خبرگزاری فرانسه که کارشناس مسائل بوکوحرام است، اعلام کرد که پیام صوتی مذکور دقیقا با صدای شیکاو در پیام‌های قبلی همخوانی دارد.

غیبت شیکاو در ماه‌های اخیر این گمانه زنی را به وجود آورد که وی ممکن است در حملات علیه این گروه تروریستی کشته یا مجروح شده باشد.

بوکوحرام در اقدامات خشونت‌آمیز شش ساله خود در نیجریه اقدام به عملیات تروریستی بی‌شماری کرده و باعث کشته شدن بیش از 15 هزار تن شده است.

52261

کد N923904

وبگردی