آفتاب
پورابراهیمی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

۲ اقدام لازم برای حل مشکل بازنشستگان فولاد

۲ اقدام لازم برای حل مشکل بازنشستگان فولاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم جدیت وزارت تعاون برای حل مشکل بازنشستگان فولاد، به ۲ راهکار موجود برای رفع مشکلات این گروه از بازنشستگان اشاره کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تجمع چندباره بازنشستگان صنعت فولاد در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به مشکلات حقوقی و درمانی خود اظهار داشت: برای حل مشکل این بازنشستگان باید دو اقدام اساسی انجام شود.

وی نخستین اقدام لازم در این رابطه را اجرای تحولات ساختاری در صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرد و گفت: در این رابطه حجم عظیمی از دارایی ها در اختیار این مجموعه است، اما به دلیل سوءمدیریت در سال‌های گذشته کمترین آثار مثبت را برای پوشش نیازهای ذینفعان خود داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دومین اقدام لازم برای حل این مشکل ادامه داد: گام ضروری بعدی کمک کردن بابت تامین مطالبات این صندوق از دولت است؛ در این زمینه حدود یک‌هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۴ برای این مجموعه در نظر گرفته ایم که حتی به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و تعهدات ایفا شود.

پورابراهیمی با اشاره به تشکیل جلسه با مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد در حدود سه هفته قبل اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل اینکه هیچ سهامی فروش نرفته، امکان تامین مالی از محل جدول ۱۸ بودجه نیست و شاید به نظر می آید که باید تصمیم دیگری گرفته شود.

وی افزود: در جلسه برگزار شده، بحث شد که از محل منابع مرتبط در دولت تامین مالی انجام شود؛ چون تعهدات مجموعه فولاد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان است که اگر یک‌هزار میلیارد تومان از دولت بگیریم، حداکثر حدود ۶ تا ۷ ماه را پوشش می دهد، بنابراین هر دو مساله یعنی گرفتن مطالبات صندوق از دولت و نیز انجام تحولات ساختاری باید به طور همزمان دنبال شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: اگر تحول ساختاری در صندوق انجام نشود، این بودجه گرفتن ها از دولت فقط برای چند ماه کفاف می دهد و باز مشکلات بازنشستگان شروع می‌شود.

پیگیری‌های وزیر تعاون برای حل مشکل بازنشستگان فولاد کافی نبوده است

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه اقدامات و پیگیری های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل این گروه از بازنشستگان کافی نبوده است، اظهار داشت: ما معتقدیم وزارت تعاون و کار باید در این رابطه نگاه جدی تری تداشته باشد و از دولت با جدیت مطالبه کند؛ چون نمی توان قبول کرد که با ۸۸ هزار بازنشسته صنعت فولاد اینطور برخورد شود که سه تا چهار ماه حقوق نگیرند، آن هم حقوقی که فقط کفاف پول نان و داروی آنها را می دهد.

وی درباره راه حل فوریتی موجود برای رفع این مشکل تصریح کرد: باید بابت مطالبات صندوق از دولت بودجه ای اختصاص یابد که حداقل تا آخر امسال مشکل حقوق، مزایا و بیمه آنها حل شده و سپس برنامه جامعی از مدیر جدید صندوق گرفته شود تا دارایی های این مجموعه فعال و درآمدزا شود.

نرخ بازده ۷ درصدی برای صندوق فولاد یک فاجعه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ بازده دارایی های صندوق بازنشستگی فولاد بیشتر از ۷ درصد نیست؛ این یک فاجعه است و بدتر از این نمی شود صندوق را اداره کرد.

پورابراهیمی افزود: بر سر عدد مطالبات صندوق از دولت نیز دعوا و اختلاف نظر است که وزیر تعاون باید سریعتر برود و این مساله را تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: الان مطالباتی که در گزارش های حسابرسی شده برای صندوق فولاد وجود دارد، ۱۹ هزار میلیارد تومان است، اما دولت فقط ۹ هزار میلیارد تومان از آن را قبول دارد؛ بنابراین این مسائل را باید وزیر تعاون پیگیری و حل کند.

کد N923838

وبگردی