آفتاب

برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهرهای مختلف برزیل

برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهرهای مختلف برزیل

مردم کشور برزیل عصر روز گذشته در بیش از ۲۰۰ شهر و محله با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار کنار رفتن رئیس جمهور این کشور از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تظاهرات کنندگان با متهم کردن «دیلما روسف» رئیس جمههور برزیل، به فساد مالی و دست داشتن در وضعیت بد اقتصادی این کشور خواستار کنار رفتن وی از قدرت شدند. 

مهمترین تظاهرات های ضد دولتی روز گذشته در شهرهای برازیلیا (پایتخت) و سائوپائولو برگزار شد. 

معترضان برزیلی حزب حاکم کارگر را به دریافت رشوه از شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) متهم می کنند. این در حالی است که دیلما روسف هرگونه دخالت در این فساد مالی را رد کرده و از دادستان کل این کشور خواسته است تحقیقات جامعی را برای مشخص شدن این مساله انجام دهد.

مخالفان سیاسی دولت برزیل مدعی اند بیشترین رشوه پرداختی در زمانی بوده که دیلما روسف ریاست این شرکت نفتی را برعهده داشته است. بسیاری از تظاهرات کنندگان پیراهن های زرد رنگ تیم ملی فوتبال این کشور را برتن کرده بودند یا پرچم های برزیل را در دست داشتند. برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن شعارهایی مانند «دیلما برو» و «دولت فاسد» نوشته شده بود.

حزب کارگر از سال ۲۰۰۳ و تحت رهبری لولا داسیلوا رییس جمهور سابق این کشور قدرت را در برزیل در دست دارد. اوایل ماه گذشته میلادی دادگاه عالی برزیل تحقیقات از ۵۴ نفر از افرادی که متهم به دست داشتن در فساد مالی در شرکت نفت دولتی این کشور را داشتند، تایید کرد.

گفته می شود شرکت های خصوصی برزیل به برخی از مقامات فاسد این کشور در ازای امضای قراردادهای پرمنفعت با پتروبراس رشوه می داده اند. با این حال تمامی مقامات متهم شده از جمله وزیر سابق انرژی برزیل هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده اند.

کد N923813

وبگردی