آفتاب
لاریجانی در مشهد:

احتمال افزایش سن شرکت در انتخابات خبرگان/ استیضاح ازحقوق مجلس است

احتمال افزایش سن شرکت در انتخابات خبرگان/ استیضاح ازحقوق مجلس است

مشهد- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من قبول دارم که آقای طیب‌نیا از وزیران زحمتکش و پر تلاش دولت است اما قرار شده در خصوص استیضاح، ایشان با دوستان صحبت کرده تا همکاری‌ها در این زمینه بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه یکشنبه در سفر به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد در زمینه تحولات سوریه و مباحث مطرح در زمینه عقب نشینی روسیه از موضع خود درحمایت از سوریه گفت: این اخبار خیلی دقیق نیست و بخشی از آن در حد حدس و گمان و مقداری هم آرزوهای کشورهایی است که آنها را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه شرایط منطقه مباحثی وجود دارد، افزود : این اختلاف نظرها در مورد سوریه از گذشته وجود داشته و برخی از کشورها از چهار سال قبل در پی این هدف ها بوده اند اما موفق نشدند.

رییس مجلس شورای اسلامی در جواب به سوالی در خصوص روسیه و تغییر سیاست این کشور در قبال سوریه گفت: بعید به نظر می رسد این موضوع صحت داشته باشد.

وی گفت: من بعید می‌دانم اخبار مربوط به سوریه واقعیت داشته باشد زیرا بخشی از آنها حدس و گمان و بخش دیگری از آنها نیز آرزوی برخی از کشورها است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من وجود برخی صحبت‌ها را در این مورد رد نمی‌کنم، افزود: اختلاف‌نظرها در مورد سوریه از گذشته هم وجود داشته است.

تعیین بودجه مشخص برای بافت‌های فرسوده شهرهای زیارتی

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکثر شهرهای مهم کشور دارای بافت فرسوده هستند و ما در برنامه‌ های پنج ساله توجه ویژه‌ای به این مهم به ویژه در شهرهای زیارتی مشهد، قم و شیراز کرده ایم.

وی با بیان اینکه شهرهای ایران معمولا از قدمت تاریخی برخوردارند، گفت: از این رو توسعه شهرها به دلیل سهل الوصول بودن در خارج از محدوده قدیمی انجام شده و این محدوده ها همچنان فرسوده و با مشکلات عدیده باقی مانده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجم توسعه به موضوع بازسازی و نوسازی بافت قدمی توجه و اولویت داده شده است.

لاریجانی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی بویژه در حوزه عمرانی، پروژه ها و اعتبارات تحرک جدی ندارند اما تلاش می شود و امیدواریم با تغییر شرایط وضعیت بهتر شود.

استیضاح جزو حقوق مجلس است

لاریجانی همچنین در خصوص استیضاح علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد اظهار داشت: استیضاح جزو حقوق مجلس است، من قبول دارم که آقای طیب‌نیا از وزیران زحمتکش و پر تلاش دولت است اما قرار شده در خصوص استیضاح ایشان با دوستان صحبت کرده تا همکاری‌ها در این زمینه بیشتر شود.

احتمال افزایش سن شرکت در انتخابات خبرگان

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده درخصوص شرایط سنی افراد برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: سن ۱۸ سال برای شرکت در انتخابات سن خوبی است، اما چون انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هم‌زمان شده و با توجه به اینکه حداقل سن شرکت در انتخابات خبرگان ۱۵ و حداقل سن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۸ سال است، می‌خواهیم این موضوع را با اعضای خبرگان هماهنگ کنیم تا اگر موافق باشند، حداقل سن شرکت در دو انتخابات ۱۸ سال باشد.

حضور رییس مجلس در چندین همایش

دکتر لاریجانی شب گذشته در بدو ورود ضمن زیارت بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی برنامه های سفر دو روزه رییس مجلس شورای اسلامی به مشهد مقدس را شرکت در همایش علمی «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت بین المللی» عنوان کرد و افزود: این همایش ۲۶مرداد ماه با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاه های کشور و در قالب شانزدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید با سخنرانی دکتر لاریجانی در ساعت ۸ صبح افتتاح خواهد شد.

امیر پور مهدی افزود:  در ادامه این سفر رییس مجلس شورای اسلامی به بازدید از کیفیت میزان پیشرفت فیزیکی پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و خط دو قطار شهری می پردازد.

وی حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ خودرو در محل نمایشگاه دائمی بین المللی مشهد را از دیگر برنامه های لاریجانی در این سفر معرفی و خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح پروژه جداسازی آبیاری فضای سبز از شرب و بهره برداری از ماشین آلات حرفه ای اطفا حریق و امداد و نجات در ساختمان های مرتفع بالای ۶۰ متر در محل نمایشگاه بین المللی خودرو با حضور ایشان انجام می شود.

کد N923793

وبگردی