آفتاب

سرکوب راهپیمایی همبستگی با اسیر علان در عسقلان/اسرائیل امروز سرنوشت علان را مشخص می‌کند

سرکوب راهپیمایی همبستگی با اسیر علان در عسقلان/اسرائیل امروز سرنوشت علان را مشخص می‌کند

پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه به شرکت‌کنندگان در تظاهرات همبستگی با اسیر محمد علان در مقابل بیمارستان برزلای حمله و اقدام به سرکوب آنان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، حدود ده‌ها یهودی و عرب اسرائیلی در شهر عسقلان در همبستگی با اسیر محمد علان مقابل بیمارستان مذکور تجمع کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی حدود پنج یهودی را به اتهام ایجاد اغتشاش بازداشت کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی ورودی اصلی شهرک عسقلان را مسدود کرده و مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به مقابل بیمارستان برزلای شد. در همین حال شمار زیادی از یهودیان تندرو عضو سازمان صیهونیستی لهاوا در انتظار رسیدن اتوبوس حامل فلسطینیان بودند تا به آنها حمله کنند.

پلیس صهیونیستی اعلام کرده که در جریان این تظاهرات ده‌ها تظاهرکننده را بازداشت کرده است.

صهیونیست‌ها با استفاده از خودروهای آبپاش و توسل به زور اقدام به سرکوب فلسطینیان و متفرق کردن آنان کردند.

از سوی دیگر، باروخ مارزل فعال راست گرای صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص تصریح کرد: «خواسته ما این است که علان هرچه سریع تر کشته شود و همراه با او شمار زیادی از فلسطینیان نابود شوند!

یکی دیگر از صهیونیست‌های ساکن عسقلان اظهار داشت: ما اینجا جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم هرگز اجازه حضور فلسطینیان در این شهر را نمی‌دهیم و علان هم باید اینجا کشته شود یا از بیمارستان برزلای به جایی دیگر منتقل شود.

برخی منابع گفته‌اند که همزمان با سرکوبگری فلسطینیان توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، عناصر سازمان تندرو صهیونیستی لهاوا نیز اتوبوس‌های حامل فلسطینیان را مورد حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از سوی دیگر، سامی ترجمان فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی ظهر یکشنبه به منظور بررسی وضعیت جسمی محمد علان اسیر فلسطینی که از 2 ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است با رئیس بیمارستان صهیونیستی برزلای دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو عبری، رئیس بیمارستان مذکور در این دیدار یک گزارش کامل در مورد وضعیت جسمی این اسیر به سامی ترجمان ارائه کرد که قرار است سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل از روی آن گزارشی را تهیه کرده و به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ارسال کنند.

این منبع افزود: مسئولان صهیونیستی امشب یا فردا صبح نشست فوق‌العاده‌ای برای مشخص کردن سرنوشت علان برگزار می‌کنند، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات امنیتی اسرائیل تهدیدات اخیر جنبش جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی تلقی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N923624

وبگردی