آفتاب
امینی بیان کرد

تشدید فعالیت‌های ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر در مناسبت‌های مذهبی

تشدید فعالیت‌های ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر در مناسبت‌های مذهبی

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: معاونت تشکل‌های مردمی در حوزه‌های شش‌گانه داوطلبانی را در قالب گروه‌های 10 نفره آموزش می‌دهد تا این افراد در مناسبت‌های مذهبی مثل دهه کرامت به ترویج این فریضه مهم در بین مردم بپردازند.

سیدمهدی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: این ستاد برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های خاصی دارد از جمله این‌که معاونت تشکل‌های مردمی در حوزه‌های هیئات مذهبی، اماکن، اصناف، احزاب و سازمان‌های مردم نهاد فعال است و با کمک سازمان‌ها، عموم مردم را برای همکاری در این فریضه دعوت می‌کند تا مردم هم به اهمیت این مهم بیشتر آگاه شوند.

وی یاد آورشد: طبق اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت بر مردم و مردم نسبت به دولت است و طبق قانونی هم که جدیدا به تصویب رسیده است دولت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند. حتی از دفتر مقام معظم رهبری هم برای ترویج این فریضه برنامه‌هایی طراحی شده است که باید با جدیت به ترویج آن بپردازیم.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: بعد از اینکه مردم به صورت داوطلبانه برای ترویج این فریضه گام برداشتند ستاد به این افراد در قالب گروه‌های 10 نفره آموزش‌های لازم را می‌دهد و پس از طی این مرحله کارت طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر برای آنها صادر ‌شده و به استان‌هایی که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته شده است اعزام می‌شوند و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

امینی یادآور شد: گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر را از بین مخاطبین حوزه‌های 6 گانه که به آن‌ها اشاره کردیم انتخاب می‌کنیم و توجه به این فریضه بسیار مهم است چرا که این فریضه از فروع دین است و ان‌شاءالله با تاکیدات مقام معظم رهبری ما بتوانیم هر چه بیشتر به ترویج این فریضه بپردازیم.

وی در ادامه با یبان این‌که «فعالیت این گروه‌ها در مناسبات مذهبی مثل دهه کرامت که در آن هستیم بیشترمی‌شود» گفت: برای اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر بهتر بتوانند به فعالیت خود بپردازند یک فرمی در قالب فرم شماره یک به آنها تحویل داده می‌شود تا آنها به کار خود بیشتر آگاه شوند و در امر به معروف و نهی از منکری که صورت می‌گیرد قرار نیست که افراد با کسی درگیر شوند فقط وظیفه آنها گفتن و رفتن است.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اوج کار ما در هفته اول ماه محرم است چرا که در این ماه فضای فعالیت برای این فریضه در جامعه بیشتر می‌شود. ما برای جلب رضایت الهی هر کار ثوابی را انجام می‌دهیم ولی متاسفانه به این فریضه که بسیار هم در اسلام به آن تاکید شده کمتر اهمیت می‌دهیم و گاهی آن را نادیده می‌گیریم. وقتی قانون از این فریضه حمایت می‌کند وجود نیروهای مردمی سازمان یافته هم می‌تواند بسیار تاثیر داشته باشد تا دستورات اسلام را در جامعه جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام

کد N923461

وبگردی