آفتاب
دونالد ترامپ:

توافق هسته ای منجر به هولوکاست هسته ای می شود

توافق هسته ای منجر به هولوکاست هسته ای می شود

دونالد ترامپ نامزد تندرو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب جمهوریخواه مدعی شد که توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ منجر به هولوکاست هسته ای خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه خبری ان.بی.سی مدعی شد با توافق هسته ای ایرانی ها به بمب اتمی دست خواهند یافت. وی در ادامه اظهارات مضحک خود تاکید کرد: ایرانی ها قسمت هایی از دنیا را خواهند گرفت که حتی شما آن را باور نخواهید کرد و من فکر می کنم این مساله منجر به هولوکاست هسته ای خواهد شد.

ترامپ درباره اینکه اگر وی رئیس جمهور بود چگونه با ایران مذاکره می کرد، گفت: من اجازه برداشته شدن تحریم منابع مالی ایران را نمی دادم و تحریم های علیه این کشور را دو برابر می کردم. این نامزد جمهوریخواه، تیم مذاکره کننده آمریکا با ایران در گروه ۱+۵ را که ریاستش به عهده جان کری وزیر خارجه این کشور بود، «بی کفایت» توصیف کرد.

وی در عین حال اظهار داشت که توافق نامه را پاره نمی کند، بلکه بر اجرای آن نظارت خواهد داشت. این میلیاردر جنجالی که پیشتر مجری یک شوی تلویزیونی نیز بوده، تصریح کرد در صورتی که به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، از نیروی زمینی برای مبارزه با داعش استفاده خواهد کرد و از متحدان آمریکا در خاورمیانه می خواهد تا هزینه این عملیات نظامی را تامین کنند.

به گفته ترامپ برای شکست داعش باید مانع از آن شد که این گروه بتواند به منابع حاصل از فروش نفت عراق و سوریه که بر آنها کنترل دارد، دست پیدا کند. این اظهارات در حالی است که دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز می کوشند به هر طریق ممکن حمایت لابی صهیونیستی را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ جلب کنند.

 

کد N923409

وبگردی