آفتاب
کارشناس سیاست خارجی حزب CDU:

جنگنده های آلمان باید در عملیات علیه داعش مشارکت کنند

جنگنده های آلمان باید در عملیات علیه داعش مشارکت کنند

«رودریش کیزوتر» با اشاره به خروج سامانه موشکی «پاتریوت» آلمان از ترکیه خواستار مشارکت جنگنده های این کشور در عملیات علیه تروریست های داعش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «رودریش کیزوتر» کارشناس سیاست خارجی حزب حاکم دمکرات مسیحی آلمان (CDU) بر لزوم مشارکت این کشور در عملیات نظامی علیه تروریست ها در سوریه و عراق تاکید کرد.

وی با بیان این که آلمان باید سامانه موشکی پاتریوت را از ترکیه خارج کند افزود: منطقی تر این است که آلمان در عملیات شناسایی مواضع تروریست های داعش همکاری کند. به گفته وی آلمان به جای موشک های پاتریوت باید جنگنده های «تورنادو» را برای مقابله با تروریسم به منطقه اعزام کند.

پیش از این دولت آلمان اعلام کرده است با پایان قرارداد استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در ترکیه، این قرارداد را تمدید نخواهد کرد. این در حالی است که زمان پایان این قرارداد ۳۱ ژانویه ۲۰۱۶ است. روز یکشنبه نیز آمریکا اعلام کرد قرار داد استقرار موشک های ضد هوایی پاتریوت خود در خاک ترکیه را که ماه اکتبر منقضی می شود تمدید نخواهد کرد.

گفتنی است آمریکا به منظور حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق، ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ خود را در ترکیه مستقر کرده است. این جنگنده ها نخستین ماموریت خود برای بمباران مواضع داعش از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه را روز پنج شنبه گذشته انجام دادند.

کد N923400

وبگردی