آفتاب
برای سومین بار طی سال های اخیر:

سرکرده بوکوحرام کشته شدنش را تکذیب کرد

سرکرده بوکوحرام کشته شدنش را تکذیب کرد

«ابوبکر شیکائو» سرکرده گروهک شورشی بوکوحرام در پیامی صوتی اخبار مبنی بر کشته شدن و کناره گیری اش از سرکردگی این گروهک را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، سرکرده بوکوحرام در پیام صوتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گفت: من همچنان زنده ام، من نمرده ام و نخواهم مرد تا اینکه زمان مرگم فرا رسد. بر این اساس کارشناسان امنیتی صحت انتساب این پیام صوتی به شیکائو را تأیید می کنند.

این اولین باری نیست که سرکرده بوکوحرام خبر کشته شدنش را تکذیب می کند. در ماه سپتامبر گذشته نیز شیکائو در یک پیام ویدئویی ظاهر تاکید کرد که همچنان زنده است، وی انتشار خبر کشته شدنش توسط ارتش نیجریه را شایعه دانست.

پیشتر سرویس های امنیتی نیجریه در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز از کشته شدن سرکرده بوکوحرام خبر داده بودند ولی بوکوحرام این اخبار را از طریق انتشار فایل های صوتی و تصویری تکذیب کرد.

روز جمعه رئیس جمهوری چاد، با اعلام خبر کشته شدن سرکرده بوکو حرام اعلام کرد که این گروه افراطی سرکرده جدیدی را برای خود انتخاب کرده است. وی روشن نکرد که دقیقا چه بر سر «ابوبکر شکائو» سرکرده پیشین بوکوحرام آمده، اما گفت که این گروه رهبر خود را از دست داده است.

گفتنی است روز پنج شنبه ۲۲ مرداد در جنایت جدید تروریست های بوکو حرام ۷ نفر در نیجریه و کامرون کشته و ۶ زن نیز توسط افراد مسلح این گروه ربوده شدند.

کد N923393

وبگردی