آفتاب
دریادار سیاری خبرداد:

ناوشکن سهند تا پایان امسال به آب انداخته می‌شود

ناوشکن سهند تا پایان امسال به آب انداخته می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه های روسیه هفته گذشته میهمان ما بودند و امیدواریم در آینده ناوگروه ایرانی به بندر آستاراخان روسیه سفر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل کهنه سربازان آزاده که عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد با اشاره به اعزام ناوگروه ایرانی به آبهای روسیه اظهار داشت: ناوگروههای روسیه هفته گذشته میهمان ما بودند و امیدواریم در آینده ناوگروه ما مثل سال گذشته به عنوان میهمان به بندر آستاراخان روسیه سفر کند.

وی گفت: البته غیر از روسیه در پی ارتقای دیپلماسی دریایی و اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با هدف حضور در آبهای آزاد دنیا هستیم.

سیاری با اشاره به حضور سی و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در خلج عدن تصریح کرد: در حال حاضر سی و پنجمین ناوگروه ارتش در خلیج عدن در حال ماموریت و برقراری امنیت برای کشتی های ایرانی که از آنجا عبور می کنند، هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پیام این ناوگروهها ارسال پیام صلح و دوستی ملت ایران به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است، افزود: ما ملتی صلح طلب بوده و بدنبال دیپلماسی هستیم و با ایران هراسی و شیعه هراسی مقابله می کنیم که این از دیگر اهداف اعزام ناوگروهها است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر برقراری امنیت برای کشور است و امروز با ناامنی که دزدان دریایی در خلیج عدن بوجود آورده اند اگر ما حضور نداشته باشیم اقتصاد کشورمان آسیب می بیند.

سیاری با یادآور شدن حضور ناوگروه سی و پنجمن نیروی دریایی در خلیج عدن تصریح کرد: ملت ایران اقتدار خودش را در آنجا نشان می دهد و ما در فاصله ۳ هزار کیلومتری از مرزهای ایران امنیت را برقرار می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ویژگی های ناوشکن های موج ۳ اظهار داشت: ناوشکن های موج، یک پروژه است که از شامل ناوشکن جماران، ناوشکن دماوند و ناوشکن سهند است. ناوشکن سهند در حال آمادگی بوده و تاکنون ۷۰ درصد از آن تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال یا اوایل سال آینده سهند را به آب بیاندازیم و به این دلیل که تست و آزمایشات فنی در حال انجام است نمی توان زمان دقیقی را برای آن اعلام کرد.

سیاری همچنین در خصوص زیردریایی فاتح گفت: این زیردریایی از کارهای ارزشمند صنایع دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که توانمندی جوانان کشور را در یک فناوری بسیار پیشرفته مثل زیردریایی نشان می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما قبل از انقلاب و در زمان جنگ زیردریایی ساخت داخل نداشتیم ادامه داد: در سال ۷۰ به ساخت زیردریایی دست یافتیم و امسال با گذشته ۲۴ سال جوانان این کشور دوباره به فناوری ساخت زیردریایی نائل آمدند و این نشان از بالندگی ملت ایران دارد.

وی در خصوص عدم رونمایی از زیردریایی فاتح افزود: قصد رونمایی از چیزی که ناتمام است را نداریم و در حال حاضر نیز اگر یک آزمایش قوسی در عمق داشته باشد مجددا برای اصلاح باز می گردد و کار باید دقیق باشد و امیدواریم تا پایان سال رونمایی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از ساخت زیردریایی های کلاس جدید خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی کلاس های دیگری از زیردریایی را داشته باشیم.

سیاری در پایان گفت: در دو روز گذشته درگیری شدیدی با دزدان دریایی داشتیم که آنها این بار بسیار مجهز بودند اما بالاخره در برابر ما مغلوب شدند.

کد N923356

وبگردی