آفتاب

مذاکرات ولید معلم و معاون بان کی مون در مورد ارسال کمک‌ها به سوریه

مذاکرات ولید معلم و معاون بان کی مون در مورد ارسال کمک‌ها به سوریه

وزیر خارجه سوریه امروز (یک شنبه) در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی درخصوص تسهیل در عملیات رساندن کمک‌های انسانی به مردم سوریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،‌ ولید معلم،‌ وزیر خارجه سوریه در دیدار با استیون اوبراین، معاون بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی تاکید کرد که کشورش خواهان تامین نیازهای مردم سوریه است که وارد نبردی علیه تروریسم و تندروها شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که برخی از گرایش‌های کارمندان امور انسانی تاثیر منفی بر روند انسانی می‌گذارد و در نتیجه همکاری میان دولت سوریه و سازمان ملل را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ولید معلم خاطرنشان کرد که بسیاری از کمک‌هایی که به سوریه داده شد، بیشتر از آنکه برای کمک به مردم سوریه باشد، با هدف ارائه خدماتی به برنامه‌های آن کشورها و قدرت‌ها و دست نشانده‌هایشان بود.

اوبراین نیز بر آمادگی خود جهت همکاری با دولت سوریه و تلاش‌ها جهت برآورده کردن نیازهای مردم سوریه و ارائه کمک‌های انسانی تاکید کرد.

وی گفت که سفر او با هدف آگاهی واقعی از نیازهای دولت سوریه و اوضاع میدانی، انجام تلاش‌های بیشتر جهت برآورده ساختن نیازهای مردم سوریه و ارائه کمک‌های انسانی بوده و هدفش سیاسی‌کاری نیست.

انتهای پیام

کد N923303

وبگردی