آفتاب

مقیمی:با توجه به محلی بودن انتخابات و دخالت بحث های قومیتی، این مرحله دارای ابعاد متفاوتی است

مقیمی:با توجه به محلی بودن انتخابات و دخالت بحث های قومیتی، این مرحله دارای ابعاد متفاوتی است

محمد حسین مقیمی گفت : هرچه شاهد حضور بیشتر مردم در صحنه انتخابات باشیم ، انتخابات موثرتری خواهیم داشت .

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ محمد حسين مهندس مقیمی معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش مسئولین آموزش ستاد انتخابات استانداری های سراسر کشور ویژه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در وزارت کشور برگزار شد ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی برا ینکه « رأی مردم حق الناس است » و با تأکید بر نقش مهم و تعیین کننده مسئولین آموزش در برگزاری انتخابات گفت : با شناسایی امور محوله و انجام آموزش های لازم و بر اساس دستور العمل ها و آیین نامه ها که ملاک عمل قرار دارد ، به امر خطیر حق الناس توجه و اهتمام خواهد شد .
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت : این نکته که برگزارکنندگان انتخابات بر قوانین احاطه داشته باشند این احساس در مردم ایجاد شود که در چارچوب قوانین کارها به درستی انجام می شود و مردم یقین پیدا کنند که مجریان انتخابات بر رعایت بی طرفی در قانون پایبند هستند ، موجب تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد .
وی افزود : با توجه به محلی بودن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دخالت بحث های قومیتی ،این مرحله از انتخابات دارای ابعادی متفاوت است که باید به آن توجه کامل داشت .
مقیمی ادامه داد : امید مردم به این است که رأی آنان در آینده خود و سرنوشت کشورشان موثر و با یک انتخابات خوب و موثر آینده بهتری را بتوانند رقم بزنند.
مهندس مقیمی نتیجه آموزش انتخابات را حضور یکپارچه مردم در صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت : هرچه شاهد حضور بیشتری مردم در صحنه انتخابات باشیم ، انتخابات موثرتری خواهیم داشت .
وی ادامه داد : داوطلبین انتخابات با به میدان آوردن شأن ، شخصیت ، مال و آبروی خود در برگزاری انتخابات دخیل هستند و اگر همه در رعایت موازین انتخابات گام های موثری را برداریم حقوق مردم و کاندیداها حفظ خواهد شد .
معاون سیاسی وزیر کشور گفت : باید شرایطی را فراهم کرد که مردم در جریان قرار بگیرند که دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است تا انتخاباتی خوب و سالم را برگزار کند چرا که در صورت برگزاری انتخابات با شکوه ، مردم به آینده خود و کشورشان امیدوار می شوند .
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی و انجام آزمون های لازم ویژه فرمانداران سراسر کشور در آینده نزدیک گفت : امیدواریم که با انجام این نوع اقدامات بتوانیم با آمادگی کامل تری به انتخابات ورود پیدا کنیم و این باعث علاقمندی بیشتر مردم برای حضور در انتخابات خواهد بود .
رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان تأکید کرد : همه مجریان برگزاری انتخابات می بایست با یک آموزش عمومی و به فراخور کارها و اقداماتی که انجام میدهند آموزش های لازم را فرا گیرند.

2929

کد N923300

وبگردی