آفتاب
رئیس ستاد انتخابات کشور :

برگزاری انتخابات با شکوه مردم را امیدوار می‌کند

برگزاری انتخابات با شکوه مردم را امیدوار می‌کند

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اهمیت احاطه برگزارکنندگان انتخابات بر قوانین، گفت: اینکه مردم یقین پیدا کنند که مجریان انتخابات بر رعایت بی طرفی در قانون پایبند هستند، موجب تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین مقیمی در همایش مسئولین آموزش ستاد انتخابات استانداری‌های سراسر کشور ویژه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «رأی مردم حق الناس است»، گفت: با شناسایی امور محوله و انجام آموزش‌های لازم و بر اساس دستور العمل‌ها و آیین‌نامه‌ها که ملاک عمل قرار دارد، به امر خطیر حق الناس توجه خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: این نکته که برگزارکنندگان انتخابات بر قوانین احاطه داشته باشند و اینکه این احساس در مردم ایجاد شود که در چارچوب قوانین کارها به درستی انجام می‌شود و مردم یقین پیدا کنند که مجریان انتخابات بر رعایت بی طرفی در قانون پایبند هستند، موجب تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

وی افزود: با توجه به محلی بودن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دخالت بحث‌های قومیتی، این مرحله از انتخابات دارای ابعادی متفاوت است که باید به آن توجه کامل داشت.

مقیمی ادامه داد: امید مردم به این است که رأی آنان در آینده خود و سرنوشت کشورشان موثر و با یک انتخابات خوب و موثر آینده بهتری را بتوانند رقم بزنند.

معاون سیاسی وزیر کشور نتیجه آموزش انتخابات را حضور یکپارچه مردم در صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت: هرچه شاهد حضور بیشتر مردم در صحنه انتخابات باشیم، انتخابات موثرتری خواهیم داشت.

وی افزود: داوطلبین انتخابات با به میدان آوردن شأن، شخصیت، مال و آبروی خود در برگزاری انتخابات دخیل هستند و اگر همه در رعایت موازین انتخابات گام‌های موثری برداریم حقوق مردم و کاندیداها حفظ خواهد شد.

مقیمی گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که مردم در جریان قرار بگیرند که دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است تا انتخاباتی خوب و سالم را برگزار کند چرا که در صورت برگزاری انتخابات با شکوه، مردم به آینده خود و کشورشان امیدوار می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام آزمون‌های لازم ویژه فرمانداران سراسر کشور در آینده نزدیک گفت: امیدواریم که با انجام این نوع اقدامات بتوانیم با آمادگی کامل‌تری به انتخابات ورود پیدا کنیم و این باعث علاقمندی بیشتر مردم برای حضور در انتخابات خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان تأکید کرد: همه مجریان برگزاری انتخابات باید با یک آموزش عمومی و به فراخور کارها و اقداماتی که انجام می‌دهند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

انتهای پیام

کد N923273

وبگردی