آفتاب

کلیساهای سیاهپوستان آمریکا به حمایت از برجام فراخوانده شدند

کلیساهای سیاهپوستان آمریکا به حمایت از برجام فراخوانده شدند

واحدمرکزی خبر نوشت:

آل شارپتون، از رهبران حقوق مدنی آمریکا، کلیساهای سیاهپوستان در ایالات متحده را به مقابله با کمپین گسترده لابی اسرائیلی علیه جمع بندی هسته‌ای ایران و تلاش در راستای حمایت از برجام فراخوانده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، بخش فارسی پایگاه اینترنتی پرس تی وی به نقل از «هافینگتون پست» نوشت: شارپتون در روزهای پایان هفته (شنبه و یکشنبه) کمپین خود را در حمایت از جمع بندی تاریخی مذاکرات هسته‌ای ایران آغاز کرد.
وی گفت: «از تمامی کشیش‌ها در کلیسای سیاهپوستان در سراسر کشور می‌خواهم تا یکشنبه به جایگاه‌های خود رفته و از پیروان خود بخواند تا سناتورها و نمایندگان کنگره را به حمایت از برنامه هسته‌ای ایران دعوت کنند.»
شارپتون همچنین افزود، این کارزار را برای مقابله با تلاش هماهنگ لابی اسرائیل علیه برجام به راه انداخته است.
او افزود: «باید توازنی در این زمینه باشد. روشن است که لابی‌هایی چون آیپک (در مخالفت با این جمع‌بندی) تلاش‌هایی را به کار گرفته‌اند و لازم است تا تلاشی سازماندهی شده در مقابل آنها وجود داشته باشد.»
این کشیش آمریکایی خاطر نشان کرد که نمایندگان دموکرات‌ باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که رای دهندگان به رای آنان درباره این توافق چشم دوخته اند.
این پایگاه اینترنتی افزود: بنا بر گزارش‌ها، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در تلاش برای متقاعد ساختن نمایندگان آمریکایی در دادن رای مخالف به این جمع بندی هسته‌ای، حدود 300 نفر را برای لابی گری در کنگره مستقر کرده است.
آیپک حدود 40 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی در 35 ایالت آمریکا هزینه کرده است تا رای قانون گذاران را تحت تاثیر قرار دهد و دموکرات‌ها را به دادن رای منفی به این جمع بندی ترغیب کند.
بیشتر جمهوریخواهان با این جمع بندی مخالفند اما آن‌ها برای دور زدن احتمالی وتوی رئیس جمهور به دست‌کم دو سوم آرای کنگره نیاز دارند.
دنیل پاتریک ولچ، فعال و مفسر سیاسی آمریکایی گفت، آیپک در تلاش است تا افکار دموکرات‌هایی را که وضعیت متزلزلی دارند در جهت مخالفت با جمع بندی هسته‌ای ایران تغییر دهد.
ولچ از منتقدان جدی سیاست خارجی آمریکا 8 مرداد در گفت و گو با پرس تی وی گفت: «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل قصد دارد به مناطق خاصی رفته و نمایندگان دموکراتی را که ممکن است در انتخابات آتی وضعیت متزلزلی داشته باشند تحت فشار قرار دهد.»
وی افزود: «کاری که آنها انجام خواهند داد این است که هر کسی که در راستای سیاست‌های آنها عمل نمی‌کند را ضد اسرائیلی و ضد یهودی بخوانند و آنها در این راه پول زیادی هزینه می‌کنند.»

4949

کد N923234

وبگردی