آفتاب

بازدید معاون پژوهشی وزیر علوم از طرح کلان ملی تولید باتری‌های لیتیومی

بازدید معاون پژوهشی وزیر علوم از طرح کلان ملی تولید باتری‌های لیتیومی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی از طرح کلان ملی کسب دانش و تولید صنعتی باتری‌های لیتیومی بازدید کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در این بازدید، جلسه مشترک دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مدیران این معاونت با رئیس و مدیران سازمان توسعه منابع انرژی تشکیل و در خصوص همکاری‌های مشترک وزارت علوم و این سازمان تبادل نظر شد.

در طول این بازدید مهران جوانبخت، مجری طرح کلان ملی تولید باتری‌های لیتیومی در خصوص اهمیت این طرح گفت: داشتن چگالی انرژی، ولتاژ و عمر سیکلی بالای باتری‌های لیتیومی نسبت به باتری‌های متداول موجب شده است تا شاهد توسعه روزافزون این باتری ها در دنیا باشیم.

وی با اشاره به استفاده از باتری‌های لیتیومی در انواع منابع انرژی ثابت و متحرک، الکتریکی، تجهیزات پزشکی، انواع کامپیوتر و موبایل افزود: این باتری‌ها سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و از قیمت مناسبتری نیز برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مجری محوری طرح کلان ملی کسب دانش و تولید صنعتی باتری‌های لیتیومی است و طبق برنامه باید 20 میلیون آمپر باتری لیتیومی از نوع لیتوم یون در مدت سه سال تولید شود.

انتهای پیام

کد N923217

وبگردی