آفتاب

جیسون رضائیان مطلقا در مورد خبرنگاری متهم نیست

جیسون رضائیان مطلقا در مورد خبرنگاری متهم نیست

... سخنگوی قوه قضائیه گفت که جیسون رضائیان مطلقا در خصوص بحث خبرنگاری متهم نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این مطلب، گفت: آقای جیسون رضائیان در خصوص بحث خبرنگاری متهم نیست؛ چرا که ما خبرنگاران زیادی داریم که تابعیت کشورهای دیگر را دارند و در ایران خبر تهیه می‌کنند.

وی گفت که از بیان جزئیات پرونده وی معذورم.

معاون اول قوه قضائیه با یادآوری این‌که آخرین جلسه دادگاه وی برگزار شد، ادامه داد: وکیل مدافع جیسون رضائیان تقاضای ارائه لایحه کتبی را داده است که بر همین اساس به آنها فرصت داده شد. به نظرم تا آخر این هفته یا هفته دیگر حکم پرونده وی صادر می‌شود.

خبرنگار دیگری از محسنی اژه‌ای در مورد این موضوع که گویا آقای محمدرضا رحیمی مرخصی گرفته‌ و قرار بوده خود را در وقت مقرر به زندان معرفی کنند، اما به زندان نرفته‌اند،‌ سئوال کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: خیر، ایشان همچنان در زندان هستند و مرخصی نیامده‌اند، البته من در برخی از سایت‌ها و اس ام اس‌ها این موضوع را دیدم ولی صحت ندارد.

محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده میزان که مورد سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: اتفاق خاصی در این پرونده نیفتاده و افراد هنوز در بازداشت هستند.

وی ادامه داد: بخشی از وجوهی که به بانک مرکزی داده بودند اخذ شده و به طلبکاران داده شده است. از کسانی که سپرده کمتری در این زمینه داشته‌اند شروع کرده‌اند تا بخشی از پول‌هایی که وصول شده به آنها داده شود.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه موسسه مذکور منحل شده است، گفت: البته ناگفته نماند شعبات این موسسه و کارمندان آن ستادی را در خراسان رضوی به ریاست استاندار تشکیل داده‌اند که به بعضی از موضوعات مانند پدیده و میزان رسیدگی و آن را ساماندهی کنند.

ادامه دارد ...

کد N923110

وبگردی