آفتاب

تاکید رضایی بر توسعه پایدار و پیشرفت شمال خوزستان

تاکید رضایی بر توسعه پایدار و پیشرفت شمال خوزستان

محسن رضایی در جریان سفر یک روزه خود به استان خوزستان تحول در نگرش به کار، صنعت و کشاورزی را خواستار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر یک روزه خود به استان خوزستان، در جمع مسئولان استان خوزستان و جمعی از مدیران، مهندسان و کارگران شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با بیان اینکه «در اسلام، اعتقاد تنها به ذهن و زبان نیست»،اظهار کرد: در دین اسلام ایمان باید در اقدام و عمل هم نمایان شود و اساس اسلام به این است که اعتقاد مومنان به عرصه عمل و ایمان وارد شود.

رضایی گفت: در ایران اسلامی و در جریان انقلاب شکوهند اسلامی، دین را وارد عرصه سیاست کردیم و جمهوری اسلامی شکل گرفت. در عرصه امنیت و دفاع نیز دین با این مفاهیم در آمیخت و دفاع مقدس پدیدار شد. اکنون نیز نیاز است که دین به عرصه کار و صنعت و کشاورزی وارد شود و در تولید ثروت و سرمایه و کارآفرینی شاهد یک تحول چشمگیر باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطر نشان کرد: علما، روحانیون و بزرگان همت کنند و یکبار دیگر از توان و پتانسیل دین، در جهت شکوفایی علم، صنعت و اشتغال استفاده کنند. چنانچه این اتقاق روی دهد شاهد شکوفایی جامعه خواهیم بود، حیف و میل از بین می‌رود و فسادی نخواهد ماند و اختلاف و تفرقه از بین می رود؛ چراکه یک جامعه مولد تبدیل به جامعه ای سالم و صالح می شود.

وی همچنین با اشاره به نقش سازنده همکاری ایران و چین در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: دولت چین در شرایط تحریم اقتصادی یک میلیارد دلار در پروژه های صنعتی ایران فاینانس کرد و همکاری های اقتصادی گسترده ای را با ایران انجام داد، همچنین در روند مذاکرات هسته ای دولت چین در کنار روسیه و آلمان، تعامل بیشتری را با ما داشتند و در جهت پیشرفت مذاکرات با ما همکاری کردند. به هر حال چین هم در شرایط تحریم و هم در جریان مذاکرات در کنار ملت ایران بود و مردم ایران دوستان خود را در شرایط سخت و دشوار فراموش نخواهند کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های استاندار خوزستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: روند راه‌اندازی پروژه های این منطقه در سه دولت گذشته شکل گرفته اما شاهد هستیم که در دولت فعلی با پیگیری‌های استاندار پر تلاش و سایر مسوولان استان، شتاب بیشتری گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: در افق توسعه استان، باید وضعیت شمال خوزستان متحول شود؛ چرا که تثبیت و توازن جمعیت و صنعت و سرمایه به نفع کل استان است.

وی به دیدگاه های نوین در بنگاه های تولیدی و تجاری جهان اشاره کرد و گفت: در فرهنگ کار و سرمایه در دنیای امروز، کارخانجات بزرگ صعنتی تنها به دنبال سود مالی نیستند، بلکه به مسئولیت‌های اجتماعی توجه می‌کنند. از جمله این مسئولیت‌ها، توجه به وضع محیط زیست و مسائل انسانی و فرهنگی منطقه است.

رضایی گفت: در پروژه های صنعتی بزرگ استان نیز باید این مسائل در نظر گرفته شوند. باید به دنبال راه اندازی منطقه ویژه انرژی و تاسیس دانشگاه صنعتی در این منطقه باشیم و از این طریق توسعه پایدار و پیشرفت شمال خوزستان را تسریع کنیم.

در این دیدار استاندار خوزستان، جمعی از معاونین ،فرماندار،امام جمعه و مدیران کل ادارات استان و دیگر مسوولان محلی شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی و اندیکا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را همراهی می کردند.

بر اساس این گزارش، رضایی در جریان سفر یک روزه خود به استان خوزستان با سفر به شهرستان مسجد سلیمان از روند اجرایی مجتمع پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان نیز بازدید کرد.

در این بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند ساخت کارخانه های بزرگ پتروشیمی و آلومینیوم سازی در منطقه زیلایی (شهرک صنعتی مسجد سلیمان)بازدید و آخرین شرایط احداث این دو کارخانه را بررسی نمود.

وی در جریان این بازدید به گفتگو با مهندسان و کارگران این کارخانه پرداخت و در جریان مشکلات ایشان قرار گرفت.

رضایی با تاکید بر اهمیت توسعه استان خوزستان، رفع محرومیت از مناطق این استان را منوط به سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی و مشارکت مردم در پروژه های صنعتی دانست.

وی خطاب به کارگران بومی این دو کارخانه گفت: این دو کارخانه متعلق به مردم سه شهرستان مسجدسلیمان ،لالی و اندیکا است و ان‌شاءالله مردم صبر و حوصله به خرج دهند و همکاری کنند تا روند رو به پیشرفت این دو کارخانه به نتیجه برسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما خدمت به مردم صبور و مقاوم این منطقه است. در همین زمینه باید از آقای مقتدایی، استاندار این استان قدردانی کرد که وقت می گذارند تا این پروژه ها به سرانجام برسد و مردم این سه شهرستان از نعمت های آن به ویژه در جهت اشتغال‌زایی و رفع بیکاری مزمن این منطقه بهرمند شوند.

انتهای پیام

کد N923081

وبگردی