آفتاب
براساس یک نظرسجی جدید مشخص شد،

اعتقاد اکثر آمریکایی‌ها به دروغگویی کلینتون درباره رسوایی مربوط به ای‌میل‌هایش

اعتقاد اکثر آمریکایی‌ها به دروغگویی کلینتون درباره رسوایی مربوط به ای‌میل‌هایش

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند هیلاری کلینتون درباره داشتن پست های الکترونیکی محرمانه در میان پست های الکترونیکی شخصی خود دروغ گفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه فاکس نیوز آمریکا نشان داده که 58 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا آگاهانه درباره در اختیار داشتن پست‌های الکترونیک محرمانه در میان پست های الکترونیک شخصی اش دروغ گفته است. همچنین این نظرسنجی مشخص کرده که بیش از نیمی از پاسخگویان (معادل 54 درصد) معتقدند وزیر خارجه سابق آمریکا با این اقداماتش کشور را به خطر انداخته است.

تنها یک سوم از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفتند، "توضیح دیگری " برای این مساله که بازرسان داخلی دولت آمریکا اطلاعات حساس را در سرور پست های الکترونیکی شخصی کلینتون پیدا کرده اند، وجود دارد.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که هیلاری کلینتون ادعاها درباره این که رسوایی مربوط به پست های الکترونیکی اش به کمپین انتخاباتی او آسیب زده را رد و تاکید کرده که آمریکایی ها نباید به این مسائل اهمیت بدهند.

وی به گروهی از خبرنگاران در شهر دموین ایالات آیووا گفت: ما خواهیم دید که وضعیت به چه شکلی پیش خواهد رفت اما این مساله (رسوایی مربوط به پست های الکترونیکی) چیزی نیست که مردم مناطق مختلف آمریکا درباره آن با من صحبت کرده باشند.

به گفته کلینتون، حامیانش در مراسم ها علاقمند هستند که بدانند او می خواهد برای تقویت اقتصاد آمریکا، کاهش هزینه بدهی دانشجویان، تضمین برابر بودن زنان در محل کار و برنامه ریزی برای کمک به معلولین چه کارهایی انجام دهد.

در نظرسنجی فاکس نیوز 27 درصد از دموکراتها معتقد بودند که کلینتون درباره رسوایی اخیر دروغ گفته و 29 درصد نیز بر این عقیده بودند که اقدامات کلینتون کشور را به خطر انداخته است. از طرف دیگر 87 درصد جمهوریخواهان گفتند که کلینتون درباره پست های الکترونیکی اش دروغ گفته و 81 درصد از آن ها نیز فکر می کردند که کلینتون امنیت آمریکا را به خطر انداخته است.

همچنین 67 درصد از افراد دارای گرایش مستقل معتقد به دروغگویی کلینتون درباره رسوایی پست های الکترونیکی بوده و 54 درصد از آنها نیز گفتند که کلینتون امنیت آمریکا را به خطر انداخته است.

انتهای پیام

کد N922888

وبگردی