آفتاب

اعترافات خطرناک احمد الاسیر در جریان اولین روز بازجویی

اعترافات خطرناک احمد الاسیر در جریان اولین روز بازجویی

احمد الاسیر که به تازگی توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده، در جریان بازجویی اعترافات خطرناکی به ویژه در خصوص شخصیت‌های سیاسی این کشور به زبان آورده و فاش کرده که ماهانه یک و نیم میلیون لیره لبنان از عربستان گرفته است و از سوی ریاض حمایت می‌شده تا یک جریان مخالف حزب الله در لبنان تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که احمد الاسیر، روحانی سلفی و تندروی لبنانی که روز شنبه در جریان عملیات نیروهای امنیتی در فرودگاه بیروت بازداشت شد، در حین بازجویی در خصوص شخصیت‌های سیاسی لبنان اعترافات خطرناکی کرده است.

وی اعتراف کرده که از سوی عربستان و سازمان اطلاعات این کشور حمایت شده تا یک جریان مخالف حزب الله لبنان در این کشور به وجود بیاورد، جریانی که بتواند از طریق مهره‌های اطلاعاتی، نیروهای خود را به سلاح مجهز کند.

این روزنامه نوشت: احمد الاسیر تکذیب نکرده که با تشویق گروه‌های سنی لبنان و در راس آن‌ها سعد حریری، رهبر جریان المستقبل لبنان در بازی منطقه‌ای برای مقابله با حزب‌الله دست داشته است.

به گزارش روزنامه الدیار، الاسیر در جریان بازجویی گفته است: من به مبارزه خود برای حفظ حقوق سنی‌ها در لبنان ادامه می‌دهم. من قربانی بازی مسئولان فلسطینی و لبنانی به رهبری نماینده محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و با مشارکت دستگاه‌های امنیتی لبنان شدم و اگر آزاد نشوم و فورا به عین الحلوه باز نگردم از حامیانم خواهم خواست تا به تظاهرات در تمامی لبنان برای آزادی‌ام دست بزنند.

وی گفته که با واسطه‌گری افرادی در سازمان اطلاعات لبنان ماهانه یک و نیم میلیون لیره از عربستان دریافت کرده اما پس از اعمال فشارهایی این کمک قطع شده است.

الاسیر گفت: من فرمانده مبارزی هستم که هیچ کس نمی‌تواند مرا در زندان حبس کند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی لبنان فردی را در "صیدا" واقع در جنوب این کشور بازداشت کردند که به نظر می‌رسد با احمد الاسیر در ارتباط باشد.

گفته می‌شود احمد الاسیر که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته در پی درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد و در پی آن 18 نظامی ارتش و 11 فرد مسلح کشته شدند، از لبنان گریخته بود.

احمد الاسیر تاکنون چند بار در سوریه ظاهر شده که در کنار گروه‌های مخالف تندرو سوری از جمله النصره علیه دولت سوریه و حزب‌الله لبنان جنگیده است.

هواداران الاسیر بارها با گروه‌های نزدیک به حزب الله در شهرهای شمالی لبنان به ویژه طرابلس با یکدیگر درگیر شده اند که این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

کد N922887

وبگردی