آفتاب

ادامه تنش در ساف برسر دیدارهای محرمانه با اسرائیل

ادامه تنش در ساف برسر دیدارهای محرمانه با اسرائیل

تنش بر سر برملا شدن مذاکرات محرمانه میان مقامات فلسطینی با طرف‌های اسرائیلی همچنان ادامه دارد و کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بار دیگر با برگزاری نشستی از انجام این قبیل دیدارها به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، در نشست اخیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، گروه‌های مختلف فلسطینی نسبت به انجام مذاکرات محرمانه با طرف اسرائیلی بدون اطلاع این کمیته اعتراض کرده و آن را اقدامی یکجانبه از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و زیرپا گذاشتن چارچوب و قوانین کمیته خواندند.

سایت‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی فاش کردند که این دیدارها در امان، پایتخت اردن و با مشارکت صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین و سلوان شالوم، وزیر اسرائیلی مسوول مذاکرات صلح برگزار شده است.

سایت عبری واللا، نزدیک به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مذاکرات محرمانه با اطلاع و حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس انجام شده است و دو طرف در این دیدارها برای کاهش تنش‌ها در روابط که با توقف مذاکرات دو جانبه در ابتدای سال 2014 شدت یافت، به توافق رسیدند.

مقامات فلسطینی که مخالف از سرگیری مذاکرات دو جانبه هستند، مذاکرات محرمانه را به ویژه طبق اصول قبلی «خودکشی سیاسی» می‌دانند.

انتهای پیام

کد N922726

وبگردی