آفتاب
امیرآبادی فراهانی در نطق میان دستور:

انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شد، نه از زندان اوین

انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شد، نه از زندان اوین

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با تشکر از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی، تاکید کرد: انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است، نه از زندان اوین.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با بیان اینکه مردم قم همواره در خط مقدم عدالتخواهی قرار داشته‌اند، اظهار داشت: مردم نشان داده‌اند که انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است، نه از زندان اوین.

وی تصریح کرد: از برخوردهای بدون ملاحظه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی تشکر می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که مردم در انتظار برخورد قاطع با سایر مفسدان و متهمان هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با اشاره به مباحث اخیر درباره ضرورت یا عدم ضرورت تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس، تاکید کرد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی، کلیه اسناد و توافقنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد و اینکه برخی‌ها می‌گویند تصویب برجام در مجلس، آن را برای دولت الزام‌آور می‌کند، باید گفت قوانین بسیاری در مجلس تصویب شده که توسط دولت‌ها اجرا نشده است.

امیرآبادی فراهانی گفت: از جمله این قوانین، بخشی از تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ است که در بند «د» آن تصویب شده است که جاماندگان از ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها در سال ۹۳، در سال ۹۴ ثبت‌نام می‌شوند، اما دولت علاوه بر اینکه در آیین‌نامه اجرایی بودجه هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده، بلکه اراده اجرای آن را نیز ندارد و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز چنین وضعیتی دارد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری پرونده هسته‌ای را به شورای عالی امنیت ملی سپرده است، باید متذکر شد که ایشان مذاکرات را به این شورا واگذار کرده‌اند، نه برجام را.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود بر قرار گرفتن متن فراهم آمده در مسیر قانونی پیش‌بینی شده، تاکید کردند و آیا مجلس همان مسیر قانونی پیش‌بینی شده نیست؟! مجلس در تبصره یک قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران تاکید کرده است که نتیجه مذاکرات بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی به مجلس ارائه شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره‌کننده را فرزندان انقلاب خوانده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس استفاده از مذاکرات برای کارکردهای گروهی و جناحی و یا تخریب دولت درست نیست و البته تخریب منتقدان برجام نیز وجهه عقلانی ندارد.

وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات و فرآیندهای آن هر چه باشد، در سالگرد کودتای ننگین و آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد، آمریکا باید بداند که ملت ما، او را دشمن اصلی خود می‌داند و فریاد حمایت از مقاومت منطقه بخصوص بحرین، یمن، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه رساتر خواهد شد و مذاکرات هسته‌ای نیز نرمش قهرمانانه این ملت برای رسیدن به اهداف کلان انقلاب بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند چه این متن تصویب شود و چه نشود، سیاست‌های ما در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد و ما مذاکره دوجانبه نخواهیم داشت و مبارزه با استکبار نیز تاثیرپذیر نخواهد بود.

امیرآبادی فراهانی در پایان با اشاره به اقتدار امنیتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: اگر راهبردهای امنیتی و اطلاعاتی ما به مرزهای دشمن نمی‌رسید، امروز باید شاهد درگیری نیروهای امنیتی کشور با تروریست‌ها در داخل مرزهای خودمان می‌بودیم.

کد N922608

وبگردی