آفتاب

جلسات جامعه روحانیت مبارز بالیدرهای اصولگرا/ لزوم نامزدهای جسما سرپا و با تجربه برای انتخابات خبرگان

جلسات جامعه روحانیت مبارز بالیدرهای اصولگرا/ لزوم نامزدهای جسما سرپا و با تجربه برای انتخابات خبرگان

ایرنا نوشت:

غلامرضا مصباحی مقدم درباره رویکرد و برنامه جامعه روحانیت مبارز برای ورود به انتخابات سال جاری افزود: جامعه روحانیت مبارز از این باب که علما و روحانیت نباید در مسایل سیاسی جامعه کنار بکشند به ضرورت حضور در انتخابات معتقد است و آن را دنبال می کند.
وی ادامه داد: از سویی نیز مردم متدین جامعه ما انتظار دارند که جامعه روحانیت مبارز در انتخابات راهنمایشان باشد بدون آنکه آنچه که از طرف این جامعه مطرح شود جنبه الزام داشته باشد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: گروه ها و احزاب اصولگرا نیز از دیرباز همراهی و همنوایی خود را با جامعه روحانیت مبارز نشان دادند و از این جهت احساس وظیفه می کنیم که در یک مساله مهمی مثل انتخابات وارد صحنه شویم.

** اقدامات تقوی همراه با مصوبات جامعه روحانیت مبارز است
وی همچنین در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه اقدامات حجت الاسلام سید رضا تقوی همراه و همگام با جامعه روحانیت مبارز نبوده است، تصریح کرد: تمام تلاش هایی که توسط وی صورت می گیرد همگام و همراه با مصوبات جامعه روحانیت مبارز بوده است.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جلسات این تشکل سیاسی منظم برگزار می شود و پس از رحلت مرحوم آیت الله مهدوی کنی هیچ وقفه ای در برگزاری این جلسات وجود نداشته و جلسات تقریبا دو هفته یکبار برگزار شده است.

**نشست جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا
مصباحی مقدم به نشست جامعه روحانیت مبارز با نمایندگان احزاب و تشکل های اصولگرا اشاره کرد و اظهارداشت: احزاب اصولگرا زیاد هستند که حدود 18 حزب آن تحت عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان فعالیت می کنند که ما با این شورا و همچنین با دیگر احزاب اصولگرا نشست هایی را داشته ایم.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت مبارز سعی کرده با لیدرها یا نمایندگان احزاب اصولگرا جلساتی برگزار کند که این جلسات هم به صورت جدا و هم به صورت جمعی برگزار شده است و یک حرف خلاصه مجموعه این جلسات بوده و آن این بوده که ما در این دوره می خواهیم با همکاری هم و ائتلاف انتخابات را رقم بزنیم.

**توصيه به اصلاح طلبان
مصباحی مقدم تاکید کرد: بسیار خوب است که احزاب اصلاح طلب اصول و مبانی خود را شفاف بیان کنند تا مردم متوجه شوند که چه کسانی زیر چتر آن ها می گنجند و چه کسانی زیر چتر آن ها نمی گنجند؛ اگر شفاف بیان نکنند ممکن است یک طیف وسیعی تحت عنوان اصلاح طلب بگنجد که شاید بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان مواضع آن ها قبول نداشته باشند.
وی ادامه داد: گاهی اظهارمی کنند و ما نیز استقبال می کنیم که می گویند آن هایی که شعار «نه غزه نه لبنان» و «نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی» را دادند اصلاح طلبان نبودند اما این سخن چرا بعد از چند سال گفته می شود . باید همان زمان بیان می شد تا ما بدانیم با چه مجموعه ای روبرو هستیم؛ اگر چنین اتفاقی می افتد فتنه شکل نمی گرفت.

مصباحی مقدم اظهارداشت: اگر اصلاح طلبان مبانی خود را شفاف بگویند و مرزهای خود را مشخص کنند راحتر می توانند فعالیت و با سایر گروه ها و جناح ها تعامل کنند و این نکته حساس و مهم است البته آن ها اختیارات خودشان را دارند و ما از باب خیرخواهی این موضوع را می گوییم.

نامزدهاي جسما سرپا و با تجربه براي انتخابات خبرگان
مصباحی مقدم اظهارداشت: یک نکته در مورد انتخابات مجلس خبرگان وجود دارد که روی آن توجه خاص داریم و آن این است که برای خبرگان افرادی که از تجربه و پختگی بیشتری برخوردار باشند اولویت دارند و طبعا باید کسانی باشند که از نظر صحت جسم سرپا و توانا باشند و توانایی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: کسانی هستند که تجربه طولانی مدتی را پشت سر گذاشته اند و مردم نسبت به آن ها شناخت کافی دارند و از این جهت برای مجلس خبرگان رهبری اعتبار بالاتری دارند اما در عین حال در پی جذب جوان تر ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستیم.
مصباحی مقدم در ادامه در خصوص برنامه جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: برای انتخابات خبرگان با خود نامزدها صحبت شده و بنا بر این بوده که در هر استان به نسبت تعداد نمایندگان، افراد را شناسایی و برای انتخابات خبرگان با جامعه مدرسین حوزه علمیه هماهنگ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون چند جلسه در این زمینه برگزار شده و جلسات تکمیلی را خواهیم داشت اما هنوز چیزی قطعی نشده است.
27215

کد N922461

وبگردی