آفتاب

رییس پیشین دستگاه اطلاعات پاکستان درگذشت

رییس پیشین دستگاه اطلاعات پاکستان درگذشت

ایرنا نوشت:

ژنرال 'حمید گل'، یکی از شناخته شده ترین شخصیت های ضدآمریکایی پاکستان و رییس پیشین دستگاه و اطلاعات و امینت این کشور (ISI) شب گذشته براثر عارضه مغزی، در سن 79 سالگی و در بیمارستانی در اطراف شهر اسلام آباد درگذشت.
حمیدگل در سال 1954 به ارتش پاکستان پیوست و بعد از گذراندن آموزش های لازم و کسب تجربه، به درجات عالی ارتش دست یافت. او در زمان خدمت در ارتش فرماندهی عالی بخش های مختلف از جمله بخش زرهی را برعهده داشت.

او در سال های 1987 تا 1989، زمانی که جنگ افغانستان و شوروی سابق درجریان بود، ریاست دستگاه اطلاعات وامنیت پاکستان را برعهده داشت.

آخرین مصاحبه ایرنا با ژنرال حمید گل در روز 26 بهمن 1393 انجام شد. او در این مصاحبه مهم و پربازتاب در رسانه های پاکستان و منطقه، ادعای آمریکا در کشتن اسامه بن لادن را تکذیب کرد و گفت که بن لادن در سال 2005 بر اثر مرگ طبیعی از بین رفته است. آمریکایی ها در سال 2011 عملیاتی را در شهر ابیت آباد پاکستان انجام دادند و ادعا کردند که در این عملیات بن لادن را کشته اند.
حمید گل در این مصاحبه همچنین تاکید کرد که ایران سدّی محکم در برابر گروه تروریستی داعش است و به همین علت است که داعش تاکنون نتوانسته از منطقه خاورمیانه به داخل خاک پاکستان نفوذ کند.

52261

کد N922456

وبگردی