آفتاب
معاون اول رئیس جمهور افغانستان:

سازمان اطلاعات پاکستان جنگ افغانستان را رهبری می‌کند

سازمان اطلاعات پاکستان جنگ افغانستان را رهبری می‌کند

معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت: جنگ در افغانستان توسط سازمان اطلاعات پاکستان اداره و رهبری می شود و اگر پاکستان بخواهد می تواند یک روزه این جنگ را تمام کند.

به گزارش خبرنگار مهر در افغانستان، «عبدالرشید دوستم»، معاون اول رئیس جمهور افغانستان که حدود یک ماه پیش برای فرماندهی جنگ علیه طالبان به ولایت فاریاب رفته بود از موفقیت آمیز بودن عملیات های نظامی ارتش سخن می گوید.

وی گفت: به زودی ولایت فاریاب را کاملا امن خواهد کرد و همه طالبان را از این منطقه بیرون خواهد راند.

عبدالرشید دوستم در قسمتی از سخنانش گفت: جنگ در افغانستان توسط سازمان اطلاعات پاکستان اداره و رهبری می شود و اگر پاکستان بخواهد می تواند یک روزه جنگ در افغانستان را تمام کند.

وی به نقش داعش در سیاست های پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: داعش یکی از سیاست های پاکستان برای ادامه جنگ در افغانستان است؛ دولت اسلام آباد ادعا می کند طالبان را پای میز مذاکره می کشاند اما جنگ را از طریق داعش ادامه می دهد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنین از حضور پر رنگ نظامیان خارجی در صف طالبان سخن گفت و افزود: همه این عناصر از پاکستان دستور می گیرند.

دوستم عنوان کرد: بعد از پاکسازی فاریاب در صورتی که رئیس جمهور دستور بدهد به ولایت قندوز و بدخشان خواهم رفت و آنجا نیز در کنار نیروهای امنیتی علیه طالبان خواهم جنگید.

کد N922451

وبگردی