آفتاب
پیام ارتش به مناسبت سالروز ورود آزادگان؛

آزادگان شکوه مقاومت را بر صحیفه درخشان ایران ثبت کردند

آزادگان شکوه مقاومت را بر صحیفه درخشان ایران ثبت کردند

ارتش جمهوری اسلامی در پیامی تاکید کرد: آزادگان با الهام از مکتب اسلام و سیره ائمه(ع) توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح یر است:

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامى مان شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود که پس از سالها اسارت در زندان ها و اسارتگاه هاى مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامى خود گذاشتند. آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ایستادند و از شکنجه ‏هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند و راضی به رضای خدا بودند.

امروز، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ‏اى است که پس از تحمل سالها شکنجه و دورى از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏ها ایرانى پایان دادند. در این روز، شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به‏ بار نشست و سال ‏هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهى "و بشر الصابرین" تحقق یافت.

آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) با درس ‏گرفتن از زندگى انقلابى و حماسه ‏ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایدارى بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازى را بر صحیفه درخشان ایران اسلامى ثبت کنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "هیچ‏کس در نظام جمهورى اسلامى ایران با داشتن چنین ذخیره ‏هاى ارزشمندى مثل شماها(آزادگان) و بقیه آحاد ملت، در مقابل دشمنان یک لحظه احساس ضعف نخواهد کرد."

کد N922420

وبگردی