آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، قوه قضائیه مقتدر را تضمین می‌کند

دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، قوه قضائیه مقتدر را تضمین می‌کند

معاون اول قوه قضاییه گفت: همه ما می‌دانیم که قوه قضائیه مستقل،‌ مقتدر و صحیح‌العمل می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهداف مقدسی که دارد، برساند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی قضات، اظهار کرد: این مراسم جهت قدردانی از زحمات یک مدیر دلسوز، متدین و زحمتکش و همچنین خوش‌آمدگویی به مدیری دلسوز و متدبر برگزار شده است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که قوه قضائیه مستقل،‌ مقتدر و صحیح‌العمل می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهداف مقدسی که دارد، برساند. اگر قوه قضائیه بتواند کار خود را به درستی انجام دهد می‌تواند از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، جلوگیری کند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: می‌دانیم که دادسرا و دادگاه انتظامی قضات اگر به درستی به وظایف خود عمل کنند، قوه قضائیه می‌تواند به هدف بزرگ‌تر خود که تحقق عدالت است، جامه عمل بپوشاند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: دادسرا و دادگاه انتظامی قضات می‌توانند قوه قضائیه مستقل و مقتدر را تضمین کنند. دادگاه انتظامی قضات بر اساس قانون دارای وظایفی است از جمله نظارت مستمر به رفتار قضات و تحقیق پیرامون مواردی که منافات با حیثیت و شئون قضا و قاضی دارد با حفظ حریم خصوصی و همچنین شناسایی قضات خوب، نخبه، کاردان و قضات شایسته برای ارتقاء موقعیت و منزلت او و معرفی آنها به رئیس دستگاه قضایی.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اگر دادسرا در معیت دادگاه بتواند این دو وظیفه را انجام دهد از وسوسه‌های شیطانی مصون خواهیم ماند، البته باید گفت که نیروهای خوب در دستگاه قضایی بسیار زیاد است. دستگاه قضایی آنها را می‌شناسد و در زمان خود در پست‌های مختلف از آنها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین شفیعی که به دلیل کسالت جایشان بین ما خالی است بحمدالله از سال 88 تا کنون تلاش بسیار خوبی را با همکاری همکارانشان داشته‌اند و هر دو وظیفه را که از آنها نام بردیم انجام دادند. حجت الاسلام والمسلمین موحدی ‌آزاد نیز در طول خدمت بیش از 30 ساله‌اش در هر جایی که بودند هم از نظر مدیریت و هم از نظر سلوک و دانش قضایی زبانزد هستند.

ادامه دارد ...

کد N922356

وبگردی