آفتاب

اوکراین برای تامین امنیت مرزهایش با روسیه با کمبود بودجه مواجه است

اوکراین برای تامین امنیت مرزهایش با روسیه با کمبود بودجه مواجه است

یکسال پس از آنکه اوکراین پروژه جاه‌طلبانه خود برای بستن 2000 کیلومتر مرز مشترک با روسیه را اجرایی کرد، اکنون با کمبود منابع مالی مواجه شده و دیگر پولی برای ادامه این کار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین به مقام‌های مرزی بر انجام این پروژه که «استحکامات اروپایی» نام دارد تاکید می‌کند، بسیاری از تحلیلگران نسبت به این مساله تردید دارند که آیا کی‌یف می‌تواند این پروژه را پیش ببرد یا خیر.

لودیمیر فسنکو، از اندیشکده پنتا، کی‌یف گفت، در یک مدت کوتاه متوجه می‌شویم که این پروژه تحقق پیدا نمی‌کند و علت اصلی آن، مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: انجام چنین پروژه‌ای نیازمند منابع مالی هنگفت است که در حال حاضر، اوکراین آن را ندارد.

این پروژه که قرار است تا 2018 به اتهام برسد شامل نصب ابرازآلات و سیستم‌های دقیق نظارتی الکترونیک در سراسر مرز 2000 کیلومتری میدان اوکراین و روسیه است.

کی‌یف سپتامبر 2014 این پروژه را آغاز کرد اما به دلیل هزینه‌های هنگفتی که داشت آن را متوقف کرده است. در ابتدایامر تخمین زده شد که این پروژه یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و دولت کی‌یف مجبور شد تا بودجه حفاظ مرزی را 75 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N922318

وبگردی