آفتاب

کره‌شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد

کره‌شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد

کر‌ه‌شمالی، آمریکا را تهدید کرد در صورتی که رزمایش نظامی مشترکی را که قرار است با کره جنوبی برگزار کند، لغو نکند پاسخی به آن خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره جنوبی، آمریکا و همپیمانانشان سالانه رزمایش نظامی برگزار می کنند که هدفش کسب آمادگی برای مبارزه با هر گونه تهاجم احتمالی از سوی کره شمالی است.

در همین حال شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی گزارش داد: هر چه بیشتر رزمایش مشترک "نگهبان آزادی اولچی" گسترده شود، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) نیز اقدام متقابل نظامی شدیدتری برای مقابله با آنها در پیش خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سی ان ان، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن نسبت به این تهدیدها آگاه است و رزمایش مذکور به شکلی شفاف و با ذهنیت دفاعی برگزار می شود و برای افزایش آمادگی کره جنوبی و کشورهای منطقه انجام خواهد گرفت.

رسانه‌ها گزارش دادند این تهدیدهای کره شمالی مبنی بر اقدام نظامی اغلب مطرح بوده اما این بار به نظر می رسد که مشخصا تقویت شده است.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی گفت: ارتش و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره دیگر در وضعیتی که در گذشته قرار داشتند و مجبور بودند با مسلسل به جنگ بمب های اتمی آمریکا بروند، نیستند. کره شمالی اکنون قدرت شکست ناپذیری است که مسلح به جدیدترین ابزارهای دفاعی و تهاجمی است که برای جهان ناشناخته است.

در گزارش سی ان ان عنوان شد که کره شمالی تهدید به حمله به خاک آمریکا کرده است.

این رزمایش قرار است 12 روز به طول بینجامد و در تاریخ 28 اوت به پایان برسد. این رزمایش بزرگترین رزمایش اجرای فرماندهی و کنترل کامپیوتری است که عمدتا تمرکز آن بر دفاع از کره جنوبی در مقابل حمله کره شمالی است.

انتهای پیام

کد N922240

وبگردی