آفتاب

سالگرد پناهندگی آسانژ؛ فعالان مقابل سفارت اکوادور در لندن گردهم می‌آیند

سالگرد پناهندگی آسانژ؛ فعالان مقابل سفارت اکوادور در لندن گردهم می‌آیند

حامیان جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس امروز (یکشنبه) کمپین همبستگی خود را در نزدیکی سفارت اکوادور در لندن برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز سومین سالی است که آسانژ به عنوان موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس پناهندگی سیاسی در سفارت اکوادور در لندن گرفته است و فعالان می‌خواهند در نزدیکی سفارت مذکور کمپین همبستگی برگزار کنند.

حامیان این تصمیم از گروه «اقدام فهمیدن» قرار است ساعت چهار عصر به وقت محلی در نزدیکی سفارت اکوادور جمع شوند. گروه مذکور در وب‌سایت خود اعلام کرد: به نشانه همبستگی با آسانژ و اکوادور به جمع حامیان در مقابل سفارت اکوادور در لندن بپیوندید و بگویید «اکوادور متشکریم».

اکوادور در سال 2012 به آسانژ پناهندگی سیاسی اعطا کرده و در واقع به وی کمک کرد از پیگرد قانونی در ایالات متحده آمریکا که می‌توانست اتهامات جاسوسی برای وی به همراه داشته باشد، جان به در ببرد. اما دولت انگلیس پناهندگی سیاسی آسانژ را به رسمیت نشناخت و از آن زمان تاکنون تدابیر امنیتی شدیدی را در مقابل این مقر دیپلماتیک برقرار ساخته تا آسانژ را در زمان خروج بازداشت کند.

برگزارکنندگان کمپین «اقدام فهمیدن» اعلام کرد: همچنین لازم است که به رعب و وحشتی که دولت انگلیس برای اکوادور ایجاد کرده است، اشاره کنیم. آنها با حمایت پلیس متروپولتین لندن هنوز هم به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

آسانژ در سال 2006 وب‌سایت ویکی‌لیکس را راه‌اندازی کرد. از آن زمان به بعد میلیون‌ها سند دیپلماتیک محرمانه درباره فعالیت‌های جاسوسی بی‌شمار، جرایم جنگی، شکنجه و سایر نقض‌های حقوق بشر منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N922239

وبگردی