آفتاب

مجرد: وجود فضای غیراخلاقی رقابت به دلیل ضعف تحزب است

مجرد: وجود فضای غیراخلاقی رقابت به دلیل ضعف تحزب است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: پس از انتخابات سال 92،مخالفان اصلاح‌طلبان دریافتند که برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود باید میان اصلاح‌طلبان اختلاف بیفکنند.

پیام مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: وقتی به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم فضای سیاسی کشور متاسفانه غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای می‌شود. این اتفاق ناخوشایند به دلیل ضعف تحزب در ایران است. همانطور که می‌دانیم در همه دنیا این احزاب هستند که در دوران انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فعالیت و ایفای نقش می‌کنند.اما در ایران همه گروه‌های شناسنامه‌دار و بی‌شناسنامه می توانند در عرصه سیاسی اثر بگذارند.

وی ادامه داد:اگر عامه مردم با نگاه مثبت‌تری به احزاب توجه کنند و اگر احزاب به وظایفی که بر عهده دارند عمل کنند مسلم است که دیگر نه تنها در دوران پر التهاب انتخابات بلکه در سایر روزهای سال نیز شاهد تهدیدها و بگم‌بگم‌ها نخواهیم بود.

وی افزود:عدم وجود اخلاق سیاسی در کشور باعث عقبگرد سیاست ایران می شود. تحزب به سیاست کشور بقا و دانش می دهد. در کشور ما عده‌ای حتی ادبیات ابتدایی فضای سیاست را هم نمی شناسند و خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد تشنج و دعوا میان دیگر افراد و گروه های سیاسی می شوند.

رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی جزو معدود سیاستمدارانی است که اخلاق و ادب را در تمام مواضعش رعایت می‌کند. متاسفانه اکثریت مردان سیاسی ما یاد گرفته‌اند که گاهی می توانند با بی اخلاقی و تفرقه افکنی مقاصدشان را پیش ببرند.

وی در ادامه یاد آور شد: در انتخابات سال 92 اصلاح طلبان یادگرفتند و به دیگر سیاستمداران کشور نشان دادند که با اتحاد می توانند سیاست کشور را به سمت اهدافشان هدایت کنند. حالا عده ای در این میان می خواهند که بین آنها اختلاف بیندازند تا نتیجه انتخابات مجلس آتی را به نفع خود رقم زنند. به همین دلیل است که اصلاح طلبان بیش از دیگران از فضای مسموم و تهدیدها آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

کد N922197

وبگردی