آفتاب
سخنگوی کمیته تحقیق روسیه اعلام کرد؛

استفاده اوکراین از بمبهای فسفری علیه غیرنظامیان در «دونباس»

استفاده اوکراین از بمبهای فسفری علیه غیرنظامیان در «دونباس»

سخنگوی کمیته تحقیق روسیه اعلام کرد که به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد نیروهای مسلح اوکراین از بمب های ممنوعه فسفری علیه غیرنظامیان در مناطق جنوب شرقی این کشور استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، «ولادیمیر مارکین» سخنگوی کمیته تحقیق روسیه در این باره گفت: به شواهد غیر قابل انکاری دست یافته ایم که نشان می دهد نیروهای مسلح اوکراین از سلاح هایی شبیه بمب های فسفری علیه غیرنظامیان «دونباس» در مناطق بحرانی جنوب شرق اوکراین استفاده کرده اند.

وی در ادامه این شواهد را بر اساس نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل نمونه خاک های منطقه که توسط شاهدان عینی به آزمایشگاه های پزشکی ارائه شده است، اعلام کرد.

وی در اظهاراتی در این باره گفت: آوارگان تکه هایی از بمب ها و گلوله های خمپاره را با خود به همراه دارند که عزیزانشان را کشته و یا قطع عضو کرده است. ما بیش از ۱۰۰ نمونه را مورد آزمایش قرار داده ایم و تمامی آن ها ناظر بر جرائم جنگی است که توسط نظامیان اوکراین به وقوع پیوسته است.

حامیان استقلال در شرق اوکراین، نیروهای «کی یف» را به استفاده از بمب های ممنوعه فسفری متهم می کنند که بر اساس کنوانسیون ژنو استفاده از آن ها ممنوع اعلام شده است.

کد N921905

وبگردی