آفتاب

زخمی شدن 67 پلیس در اعتراضات خشن اکوادور

زخمی شدن 67 پلیس در اعتراضات خشن اکوادور

به گفته یک یک مقام اکوادوری در جریان اعتراضات علیه طرح رافائل کوره آ برای دستیابی به چهارمین دور ریاست جمهوری در این کشور 67 افسر پلیس مجروح و 47 تن دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، دیه گو فوئنتس، معاون وزیر امنیت داخلی اکوادور به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: اکثر مجروحان و دستگیری‌های مربوط به اعتراضات اخیر متعلق به شهر پویتو، پایتخت این کشور و کانون اعتراضات بود.

تظاهرکنندگان در پایتخت اکوادور با چوب و سنگ با نیروهای پلیس که یک حلقه امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری ایجاد کرده بودند درگیر شدند و نیروهای پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور به معترضان پاسخ دادند.

رافائل کوره آ که از سال 2007 رئیس جمهوری اکوادور بوده اخیرا به دلیل بسته اصلاح قانون اساسی که به او اجازه داده تا با پایان دور ریاست جمهوری فعلی‌اش در سال 2017 بار دیگر کاندیدای ریاست جمهوری شود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین مخالفت‌ها با او به دلیل مشکلات اقتصادی در اکوادور که از کاهش قیمت نفت متضرر شده رخ داده نیز به افزایش نارضایتی‌های مردم دامن زده است.

روز پنج شنبه معترضان اکوادوری خیابان‌ها را در شش استان از 24 استان این کشور از جمله بزرگراه پان آمریکن منتهی به پرو مسدود کردند.

با این حال به رغم تقاضای مخالفان برای اعتصاب سراسری حمل و نقل آموزش و خدمات بهداشتی به شکل عادی در شهرهای بزرگ اکوادور جریان داشت.

پس از طرح این فراخوان نیروهای پلیس در خیابان‌های شهرهای اصلی مستقر شدند که شامل پنج هزار افسر در شهر کویتو می‌شدند.

انتهای پیام

کد N921903

وبگردی