آفتاب

آلمان پاتریوت‌های خود را از ترکیه خارج می‌کند

آلمان پاتریوت‌های خود را از ترکیه خارج می‌کند

وزارت دفاع آلمان امروز(شنبه) اعلام کرد، برلین با منقضی شدن ماموریت آتش‌بارهای پاتریوت این کشور و 260 سرباز آلمانی مرتبط با آن در خاک ترکیه آنها را از این کشور خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، به نوشته روزنامه تودی زمان، آتش بارهای سیستم دفاع موشکی پاتریوت آلمان به همراه 260 سرباز مامور کار با آن از سال 2013 تا کنون در استان قهرمان ماراش ترکیه مستقر بوده‌اند.

اخیرا در مطبوعات آلمان گزارش شد که دولت این کشور احتمالا استقرار سیستم‌های پاتریوت خود در ترکیه را با انقضای ماموریت سالانه آنها در ژانویه 2016 برای یک سال دیگر تمدید نخواهد کرد.

خبرگزاری جیهان ترکیه گزارش داد یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان خروج آتش بارها و سربازان آلمانی مربوط به سیستم پاتریوت این کشور از ترکیه را تایید کرد.

این سخنگو خاطرنشان کرد، این تصمیم به دلیل کاهش خطر حمله موشکی سوریه علیه ترکیه که عضو ناتو است گرفته شده است.

گزارش رسانه‌های آلمانی حاکی از آن هستند که برلین در ماه اکتبر پیش از پایان استقرار سالانه آتش بارهای پاتریوت و سربازان آلمانی آنها را از ترکیه خارج خواهد کرد.

آلمان به همراه آمریکا و هلند دو آتش بار پاتریوت و 400 سرباز خود را در سال 2013 به ترکیه که عضو ائتلاف ناتو است اعزام کرد. در دسامبر 2012 وزرای خارجه ناتو ماموریت این آتش بارها را در پاسخ به درخواست آنکارا برای محافظت از خاک این کشور در مقابل موشک‌هایی که ممکن بود از سوی سوریه علیه ترکیه شلیک شوند تصویب کردند.

در یک نظرسنجی که اخیرا در آلمان انجام شد، 48 درصد از آلمانی ها خواهان آن بودند که سربازان آلمانی به دلیل درگیری‌های جدید در مرزهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند و تنها 35 درصد از آنها با خارج کردن سربازانشان مخالف بودند.

انتهای پیام

کد N921875

وبگردی