آفتاب
یکی از عالمان کشور افغانستان:

داعش یک پروژه بین‌المللی بزرگ برای از بین بردن اسلام است

داعش یک پروژه بین‌المللی بزرگ برای از بین بردن اسلام است

یک عالم کشور افغانستان گفت: داعش یک پروژه بین‌المللی بزرگ برای از بین بردن اسلام است. امیدواریم جهان اسلام همگی بیدار شوند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ محمد محقق یکی از عالمان برجسته کشور افغانستان در ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع)با تشکر از کشور ایران که زمینه‌ای برای تبادل نظر شخصیت‌های علمی و علمای جهان اسلام فراهم کرده است، اظهار کرد: افغانستان چهار دهه است که در دست دشمنان است و اکنون در یک جنگ نرم جدیدی به سر می‌برد که بسیار وحشتناک‌تر از دوره‌های گذشته است. داعش به نوعی در این کشور دارد فعالیت خود را آغاز می‌کند ولی سرزمین ما همیشه در برابر استعمار مقاومت کرده است.

وی گفت: این‌که همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) مقارن با ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) است بسیار مفید است. امام سجاد (ع) نیازی به تعریف ندارد و همواره در دوران زندگی خود پس از پشت سر گذاشتن آن حادثه تکرار نشدنی کربلا عمر خود را در قالب دعا گذرانده است. تشریح رساله حقوق و نشر احادیث امامان از جمله دستاوردهای بسیار ارزشمند این امام است. امروزه رساله حقوق ایشان به عنوان یکی از اسناد بین‌المللی به شمار می‌آید.

وی گفت: امروز داعش در افغانستان دارد برای خود جا باز می‌کند و باید به این پدیده با عمق بنگریم که چگونه به وجود آمد و تسلیحاتش را از کجا می‌آورد. داعش یک پدیده بزرگ بین‌المللی است که برای از بین بردن اسلام طراحی شده است. امیدواریم تمام جهان اسلام بیدار شوند و مشکلات را حل کنیم. ما باید از ظرفیت‌هایی که در بین خودمان وجود دارد استفاده کنیم و درصدد رفع مشکلات برآییم.

در ادامه این مراسم، خلیل حمدان از کشور سوریه، گفت: تروریستی که اکنون سوریه، عراق و لبنان را مورد هدف قرار داده تکفیری و صهیونیستی است و اسرائیل می‌خواهد از آن بهره ببرد و این گروه آمده تا امت اسلامی را به چالش بکشاند و می‌خواهد با تفرقه به آنچه که مدنظر دارد برسد.

وی گفت: امام موسی صدر همواره می‌فرمود اگر تروریسم پدیده شود خطرناک است و اکنون متأسفانه پدیده شده است و مورد حمایت برخی از کشورها هم قرار می‌گیرد. ما نیازمند آگاهی در این عرصه هستیم.

انتهای پیام

کد N921764

وبگردی