آفتاب
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در همایش امام سجاد (ع):

باید مرزهای حقیقی اسلام و شریعت در برابر اسلام تکفیری مشخص شود

باید مرزهای حقیقی اسلام و شریعت در برابر اسلام تکفیری مشخص شود

دبیر همایش بین‌المللی امام سجاد زین‌العابدین(ع)،احیای سنت، فقه سیاسی و دانشگاه اهل‌بیت را از وظایف امروز شعیان نام برد و گفت:باید مرزهای حقیقی اسلام و شریعت رادر برابر اسلام تکفیری و نادرست بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش بین‌المللی امام سجاد زین‌العابدین(ع) که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در اجلاس قبلی قرار بود جلسه مقدماتی همایش امام سجاد (ع) برگزار شود که بار علمی آن به عهده بنده گذاشته شد و بیش از ۲۰ جلسه و هفت همایش در کشورهای سوریه، اصفهان، مشهد، قم و تهران برگزار شد.

وی افزود: حجم مقالاتی که به دبیرخانه رسید، در حدود ۳۰۰ مقاله بود که بیش از ۷۶ مقاله به تائید علمی رسیده  و به صورت کتاب و جزوه در این همایش در اختیار مدعوین قرار می‌گیرد.

دبیر همایش بین‌المللی امام سجاد زین‌العابدین (ع) با اشاره به برگزاری این همایش در روز جاری، افزود: در همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) از ساعت ۱۵ الی ۱۷، پنج کمیسیون برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به کمیسیون صحیفه سجادیه، رساله حقوقی، کمیسیون سبک زندگی امام سجاد (ع)، کمیسیون فرهنگ عصر امام سجاد (ع) و کمیسیون‌های اخلاقی و اجتماعی دیگری اشاره کرد.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه سیره امام سجاد (ع) برای تشیع و جهان امروز می‌تواند گره‌گشا باشد، تصریح کرد: حفظ کرامت و آزادگی از جمله دعاهای امام سجاد (ع) است.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) ۲۰ جمله مشخص برای مقابله با تکفیری‌ها و آل‌سعود دارد، گفت: امام سجاد (ع) با دعا و عمل در برابر اندیشه‌های نادرست ایستاد و امروز از بین درس‌های ایشان، اخلاق و حقوق بهترین درس‌ها برای ما است.

دبیر همایش بین‌المللی امام سجاد زین‌العابدین (ع) ادامه داد: از وظایف مهم ما این است که برای احیای سنت، فقه سیاسی و دانشگاه اهل‌بیت (ع) برنامه داشته باشیم.

دری نجف‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باید مرزهای حقیقی اسلام و شریعت را در برابر اسلام تکفیری و نادرست بیان کنیم.

 

 

کد N921754

وبگردی