آفتاب
یونسی :

رئیس جمهور به دلیل حمایت جوانان ایرانی موفق به تفاهم هسته‌ای شد

رئیس جمهور به دلیل حمایت جوانان ایرانی موفق به تفاهم هسته‌ای شد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام گفت: بسیاری از افراد معتقد بودند که دستیابی به تفاهم هسته‌ای امکانپذیر نیست، اما می‌گفتند شعار این کار را بدهید، و رئیس جمهور به دلیل حمایت جوانان ایرانی موفق شد که به این تفاهم دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در همایش جوان ایرانی و صلح جهانی که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با بیان این مطلب، افزود: جوانان طالب همه خوبی‌ها هستند و دوست دارند که بسیار سریع به خوبی‌ها دست یابند. مهمترین ارزش‌هایی که یک جوان آن را دنبال می‌کند زندگی خوب است که این زندگی شامل همه ارزش‌های مادی و معنوی به صورت توامان می‌شود.

وی با بیان اینکه در راس ارزش‌های مادی و معنوی صلح قرار دارد اظهار کرد: جنگ همواره به جوانان تحمیل شده است و آنان همه بار جنگ را به دوش کشیده‌اند این در حالی است که بزرگترها جنگ افروزی کردند. جوانان بیش از آنچه به دفاع و پیروزی بیندیشند به نتیجه دفاع و پیروزی فکر می‌کنند و نتیجه مدنظر آنها زندگی اخلاقی و صلح جویانه است. این ویژگی در جوانان ایرانی به وضوح روشن است.

یونسی در ادامه گفت: زمانی که جنگ به جوانان تحمیل می‌شود آنان از هر قوم و قبیله‌ای پیشتاز دفاع برای صلح می‌شوند و نه دفاع برای جنگ. جوانان ایرانی همانگونه که همیشه مدافع زندگی درست، اخلاقی و صلح بوده‌اند در انتخابات سال 92 شرکت کردند.

وی با یادآوری اینکه روحانی در شعارهای خود عقلانیت، صلح و تفاهم را مطرح کرد، اضافه کرد: رقیب متوجه این موارد نبود.در واقع دکتر روحانی شعار عقلانیت، همزیستی با همه دنیا، صلح برای همه و مبارزه با خشونت را مطرح کرد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت. هرچند که او خیلی برای مردم شناخته شده نبود ولی شعارهایش شناخته شده بود و مردم به این شعارها رای دادند و در طول تاریخ ملت ایران و جوانان ارزش مدار و ضد خشونت بوده‌اند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام افزود: امروزه دکتر روحانی ثابت کرد که بیش از آنکه فکر می‌شود پایبند به شعارهای خود است. بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران فکر نمی‌کردند که تلاش او منجر به تفاهم بین المللی شود اما این اتفاق رخ داد.

وی اضافه کرد:‌ملت ایران همیشه جوان فکر می‌کنند حتی افراد میانسال و سالخورده جوان می‌اندیشند. یعنی آنان خواهان عقلانیت، اعتدال و صلح هستند و در ملت ایران جنگ طلبی وجود ندارد. در طول تاریخ ارزش‌های مشترک موجب شده که ملت ایران در جنگ و صلح با یکدیگر متحد باشند.

یونسی در پایان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان باید تلاش کند ویژگی‌هایی مانند صلح طلبی را در رقابت‌های مختلف به ویژه رقابت‌های ورزشی زنده کند. ورزش می‌تواند این ارزش‌ها را در مسابقات به اوج خود برساند. زمانی که پرچم ایران برافراشته می‌شود همه ایرانی‌ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان به آن افتخار می‌کنند.

به گزارش ایسنا یونسی در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: جوانان بیشترین نقش را در دفاع از تمامیت ارضی، تداوم صلح و امنیت در داخل کشور دارند متاسفانه خشونت به عنوان یک پدیده زشت حتی به نام مذهب در سالهای اخیر رواج یافته و امنیت ملی را تهدید می‌کند و امیدواریم با کمک جوانان این خطرجدی بین المللی از بین برود.

انتهای پیام

کد N921639

وبگردی