آفتاب
اخبار امنیتی فلسطین/

«محمد علان» به کما رفت/ حمله صهیونیست ها به منازل فلسطینی

«محمد علان» به کما رفت/ حمله صهیونیست ها به منازل فلسطینی

حمله صهیونیست ها به منازل فلسطینی و به کما رفتن یک اسیر فلسطینی پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا از جمله خبرهای مربوط به فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی عربی، «محمد علان» اسیر فلسطینی که از ۶۰ روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بود به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به کما رفت. «جمیل الخطیب» وکیل این زندانی با اعلام این خبر گفت: اسرائیل قصد دارد محمد علان را مجبور به کنار گذاشتن اعتصاب خود کند که به احتمال زیاد افکار عمومی فلسطینیان این اقدام را نخواهد پذیرفت.

در این راستا، اتحادیه پژشکان رژیم صهیونیستی به شدت با اقدام این رژیم مبنی بر تغذیه اجباری به محمد علان مخالفت کرده است. بنا بر اعلام این اتحادیه، هیچ یک از پزشکان عضو این اتحادیه در تغذیه اجباری کسی که اعتصاب غذا کرده است شرکت نخواهد کرد.

از طرفی، یک مسئول صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد:  تغذیه اجباری آخرین اقدام بوده و تحت هر شرایطی نیازمند حکم قاضی است.

این در حالی است که نمایندگان صلیب سرخ جهانی چندین بار به ملاقات محمد علان رفته و نسبت به وخامت اوضاع جسمانی وی که با خطر مرگ مواجه است هشدار داده اند.

لازم به ذکر است که محمد علان از اعضای فعال جنبش جهاد اسلامی و وکیل بوده و ۹ ماه است که به نشانه اعتراض به بازداشت بی دلیل و بدون هیچ اتهام خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است و هم اکنون سلامت جسمی وی به خطر افتاده است. بینایی و شنوایی محمد علان به دلیل اعتصاب غذا در روزهای اخیر آسیب جدی دیده است و پزشکان مجبور به دادن تنفس مصنوعی و تزریق برخی مایعات به وی شده اند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز گزارش داد که صهیونیست های افراطی به منازل شهروندان فلسطینی در شرق رام الله یورش بردند. در این حمله که با پرتاب سنگ و شییشه صورت گرفت یک زن فلسطینی و کودک وی زخمی شدند.

کد N921638

وبگردی