آفتاب

آموزش متخصصان انرژی هسته‌ای سعودی توسط فرانسه

آموزش متخصصان انرژی هسته‌ای سعودی توسط فرانسه

بنابر اعلام سازمان انرژی اتمی عربستان قرار است شرکت های آروا و ای دی . اف فرانسه، 26 متخصص سعودی در زمینه انرژی هسته‌ای را تعلیم دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، بنابر اعلام سخنگوی سازمان انرژی اتمی و تجدیدپذیر عربستان، در قرار دادی که میان این سازمان و شرکت های فرانسوی ای . دی . اف و آروا به امضا رسیده است، قرار است 26 متخصص هسته‌ای سعودی توسط این شرکت ها برای کار در نیروگاه های هسته‌ای آموزش داده شوند، عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2032 ، حدود 50 درصد از انرژی مورد نیازش را به جای استفاده از سوخت های فسیلی، از طریق انرژی هسته‌ای تولید کند.

به گزارش ایسنا، عربستان ، بزرگ ترین صادر کننده نفت در جهان، هم اکنون همه انرژی مورد نیازش را از طریق روش های سنتی استفاده از سوخت های فسیلی تولید می‌کند و این کشور در حال حاضر هیچگونه برنامه هسته‌ای ندارد.

نهادی که قرار است مسئولیت آموزش و تعلیم متخصصان هسته‌ای عربستان سعودی را بر عهده داشته باشد، موسسه بین‌المللی انرژی هسته‌ای است که با نام (12EN) نیز شناخته می‌شود.

موسسه بین المللی انرژی هسته‌ای یکی از نهادهای دولت فرانسه است که در زمینه هماهنگ کردن دانشگاه های معتبر جهان در زمینه آموزش انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند و هدف آن کمک به کشورهایی است که قصد توسعه انرژی هسته‌ای را دارند.

این نهاد در واقع به کشورهای دیگر برای آموزش و پرورش مهندسان هسته‌ای و ایجاد نیروی انسانی متخصص برای کار در نیروگاه های هسته‌ای کمک می‌کند.

قرار است این افراد پس از دیدن آموزش ها و دوره های لازم در فرانسه در زمینه کنترل و گرداندن راکتورهای هسته‌ای عربستان که قرار است در آینده نزدیک ساخت آن ها آغاز شود فعالیت کنند.

انتهای پیام

کد N921589

وبگردی