آفتاب
آسوشیتدپرس گزارش داد

ناکامی تبلیغات گروه‌های صهیونیستی علیه توافق هسته‌ای

ناکامی تبلیغات گروه‌های صهیونیستی علیه توافق هسته‌ای

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تبلیغات میلیون دلاری گروه های صهیونیستی علیه توافق هسته‌ای با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تبلیغات میلیون دلاری گروه های صهیونیستی علیه توافق هسته‌ای با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رفت که ماه اوت( ماه جاری میلادی ) برای دموکرات‌هایی که هنوز درباره توافق هسته‌ای رئیس جمهور آمریکا با ایران تصمیم نگرفته اند، ماهی سخت و طولانی باشد، اما گرمای سیاسی ایجاد شده توسط مخالفان این توافق در آمریکا بیشتر شبیه یک حرارت ملایم است تا جوشیدن.

گروه های بزرگ و قدرتمند حامی صهیونیست که اصلی ترین آن‌ها لابی آیپک است میلیون ها دلار را در تلویزیون و تبلیغات آنلاین هزینه کرده اند تا نظر دموکرات های آمریکا را به خود جلب کنند اما به نظر می آید که قانونگذاران دموکرات که هنوز تصمیم خود درباره این توافق را نگرفته اند، بیش از این تبلیغات به دیدگاه رای دهندگان آمریکایی توجه دارند.

بر اساس این گزارش قانونگذاران آمریکا بر اساس قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای از زمان حصول این توافق در اواسط ماه ژوئیه 60 روز فرصت دارند تا آن را مورد بازبینی قرار دهند. از این رو قرار است کنگره در ماه سپتامر در تائید یا رد توافق رای گیری کند.

عمده تبلیغات گروه های حامی صهیونیست برای اثر گذاشتن روی مردم ایالاتی طراحی شده است که نمایندگان دموکرات آن‌ها هنوز تصمیم شان برای رای مخالف یا موافق به توافق هسته‌ای را اتخاذ نکرده اند.

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت مخالفت کنگره با تواق هسته‌ای آن را وتو خواهد کرد. اما به نظر می آید دموکرات ها در سنا و مجلس نمایندگان رای کافی برای حمایت از وتوی رئیس جمهور را در اختیار داشته باشند. کنگره برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور به دو سوم آرا نیاز خواهد داشت.

تاکنون 18 سناتور دموکرات و سناتور مستقل از توافق حمایت کرده و بیش از 40 نماینده دموکرات نیز در مجلس نمایندگان حمایت خود از توافق هسته‌ای را اعلام کرده اند، در حالیکه 10 تن در این میان مخالفت کرده اند.

انتهای پیام

کد N921545

وبگردی