آفتاب

کشته شدن 2 نفر در جدیدترین درگیری‌های شرق اوکراین

کشته شدن 2 نفر در جدیدترین درگیری‌های شرق اوکراین

مقام‌های دو طرف درگیر در اوکراین اعلام کردند، در جریان حمله توپخانه‌ای شدید میان سربازان اوکراین، جدایی‌طلبان شرق این کشور، دو تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ارتش اوکراین گفت، در این حمله توپخانه‌ای 24 ساعته گذشته یک سرباز کشته و شش تن زخمی شدند.

فرمانده ارشد جدایی‌طلبان شرق اوکراین، ارتش کی‌یف را به کشته شدن یک غیرنظامی در حمله توپخانه‌ای در منطقه گورلیوکا در 25 کیلومتری شمال شرق دونتسک متهم کرد.

ارتش اوکراین روز پنجشنبه گزارش داد که از زمان امضای توافق آتش‌بس در فوریه 2015 میان دو طرف، مکرراً تبادل شدید آتش صورت گرفته است.

نیروهای کی‌یف در چند روز اخیر با جدایی‌طلبان بر سر به دست گرفتن کنترل یک بزرگراه کلیدی که ماریوپل را به دونتسک متصل می‌کند، درگیری داشته‌اند.

اکثر این بزرگراه در حال حاضر تحت کنترل واحدهای نظامی حامی کی‌یف است اما تصرف این منطقه به صورت بالقوه به جدایی‌طلبان اجازه می‌دهد تا کمپین خود را برای به دست گرفتن کنترل ماریوپل تشدید کنند.

روسیه داشتن هرگونه ارتباط با این جدایی‌طلبان را رد کرده است اما متحدان غربی کی‌یف، کرملین را به سازمان‌دهی و مسلح کردن جدایی‌طلبان متهم می‌کنند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که خشونت‌ها در اوکراین از آوریل 2014 تاکنون 6800 کشته بر جای گذاشته و 1.4 میلیون تن هم بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N921531

وبگردی