آفتاب

کلینتون: توافق هسته‌ای بهترین راه است

کلینتون: توافق هسته‌ای بهترین راه است

نامزد دموکرات انتخابت ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد که رییس‌جمهور آینده این کشور باید از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نازمد اصلی حزب دموکرات در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری روز جمعه در دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: این توافق بهترین راه پیش‌رو است.

کلینتون افزود: رییس‌جمهوری بعدی آمریکا،‌ باید از توافقی که دولت رییس‌جمهور اوباما با ایران به دست ‌آورده است حمایت کند. توافق هسته‌ای بهترین راه پیش‌رو برای اطمینان از این است که ایران هرگز به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

او با اشاره به حمایت ایران از گروه‌هایی که تروریست می‌خواندشان مدعی شد: ما هم‌چنان با حقوق بشر (در ایران) و تروریسم مقابله می‌کنیم و هیچ اشتباهی نمی‌کنیم. ما به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که من در زمان فعالیت به عنوان وزیر امور خارجه هزاران مایل را برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران سفر کردم، تحریم‌هایی که باعث شد ایران پای میز مذاکره بیاید.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان پس از توافق ایران و گروه 1+5 تأکید کرد که ملت ایران در برابر تحریم و تهدید تسلیم نخواهد شد و جهان در برابر ایستادگی ایران در وین سر تعظیم فرود آورد.

وی افزود: ما با حل موضوع مذاکرات ثابت کردیم می‌توانیم سایر مسائل را نیز با منطق حل و فصل کنیم و امروز در جایگاهی قرار داریم که به همه دنیا گفته‌ایم با فشار، تهدید و تحریم نمی‌توانند ملت ایران را تسلیم خواسته‌های خود کنند.

رییس‌جمهور کشورمان هم‌چنین اظهار کرد: به سیاسیون آمریکا می‌گویم که تصمیم بگیرید در اتاق سیاسی‌تان خانه تکانی کنید زیرا پایه‌های آن میزی که از آن حرف می‌زنند در هم شکسته است.

انتهای پیام
کد N921443

وبگردی