آفتاب

میشل عون: نصرالله رهبری استثنایی است

میشل عون: نصرالله رهبری استثنایی است

رهبر فراکسیون "تغییر و اصلاح" لبنان سیدحسن نصرالله را "رهبری استثنایی" و توانمند برای تصمیم‌گیری در شرایط سرنوشت‌ساز دانست و از ایران و سوریه به دلیل مواضعشان نسبت به جنگ حزب‌الله علیه اسرائیل قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل عون، رئیس فراکسیون "تغییر و اصلاح" لبنان و از رهبران مسیحی این کشور در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری المنار به مناسبت سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 2006 تاکید کرد: من از پیروزی جنگ 2006 علیه اسرائیل احساس عزت و افتخار می‌کنم. جنگ ما علیه اسرائیل جنگی بود که تمامی ارتش‌های عربی از انجام آن ناتوان ماندند و کاملاً طبیعی است که از ایران و سوریه به دلیل موضع و حمایت‌هایشان در این جنگ قدردانی کنم.

وی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را "رهبری استثنایی" و توانمند برای تصمیم‌گیری در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: من به سیدحسن نصرالله اعتماد دارم و وی نیز به من اعتماد دارد. من و سیدحسن نصرالله همواره افکار مشترکی داشته‌ایم و من هرچه از وی سخن بگویم بازهم کوتاهی کرده‌ام. سخنان سیدحسن نصرالله درخصوص اینکه کنار رفتن مرا قبول نمی‌کند پاسخی به کسانی است که می‌گویند هم‌پیمانان من از من دست کشیده‌اند.

عون گفت: من اطمینان دارم در جنگی که وارد آن شده‌ایم پیروز خواهیم شد. خواسته‌های من کاملا واضح است. در صورتی که به خواسته‌های من پاسخی داده نشود سونامی به راه می‌افتد. جریان المستقبل با "ذهنیت داعشی" می‌اندیشد چراکه طرف دیگر را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: من مسوول تمامی اشتباهات جهان نیستم. گروه‌های مسیحی در مواضع خود آزاد هستند و من آنها را مجبور به اتخاذ موضعی نمی‌کنم. امکان ندارد از امروز به بعد رئیس‌جمهوری روی کار بیاید که نماینده گروهی نباشد که به آن منسوب است. همگان خواهان انتخاب رئیس‌جمهور هستند. پس بیایید در این خصوص صحبت کنیم. چرا با انتخاب من مخالفت می‌کنید آیا به این دلیل که با فساد مبارزه می‌کنم. ما با انتخاب رئیس‌جمهور توافقی در صورتی موافقیم که شامل روسای سه گانه باشد.

انتهای پیام

کد N921422

وبگردی