آفتاب

ضعف در بهداشت فردی تهدید مهم درمان‌های دندانی

ضعف در بهداشت فردی تهدید مهم درمان‌های دندانی

مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد گفت: پوسیدگی، تغییرنگ، ایجاد لکه‌های سفید دندانی و بیماری‌های لثه، مهم‌ترین پیامدها و عوامل تهدید کننده درمان‌های ارتودنسی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محسن نوری در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست‌های ایران با بیان این مطلب گفت: مهم‌ترین علت نارضایتی بیماران در درمان‌های ارتودنسی مربوط به رعایت نکردن مناسب بهداشت دهان و دندان توسط شخص درمان گیرنده است.

مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد با اشاره به اینکه نوع و نحوه مسواک زدن همچنین نوع و نحوه استفاده از نخ دندان در طول مدت درمان‌های ارتودنسی ثابت و متحرک با یکدیگر متفاوت است، افزود: اغلب نارضایتی‌های درمانی در ارتودنسی ثابت و به دنبال رعایت نکردن بهداشت فردی یا غیراصولی انجام دادن آن بوجود می‌آید.

نوری گفت: هرچه سن افراد بیشتر باشد درمان‌های ارتودنسی از حالت متحرک به سمت درمان‌های ثابت با مدت زمان بیشترتغییر پیدا می‌کند و در این میان مراقبت از دندان‌ها نیز چهره متفاوتی می‌یابد.

این متخصص ارتودنسی با اشاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم‌ها و همایش‌های مختلف با هدف بازآموزی، افزود: گاهی اوقات در تبلیغات غیرعلمی و ماهواره‌ای مشاهده می‌شود که حریم پیشرفت دانش شکسته شده و برخی افراد به گونه‌ای غلوآمیز اقدام به جذب بیماران می‌کنند؛ این مساله تهدیدی جدی محسوب می‌شود. برگزاری چنین همایش‌هایی حدود و اختیارات درمانی را مشخص‌تر خواهد کرد.

نوری گفت: متاسفانه نگاه تجاری برخی دندانپزشکان موجب ارائه اطلاعات نادرست به بیماران شده که در نهایت باعث تصمیم گیری‌های ناصحیح می‌شود. امروزه ارتودنسی با تحولات علمی و تکنولوژیکی که داشته موجب کاهش مدت زمان درمان، دوری از عوارض جانبی و کاهش مشکلات بیماران شده است.

این عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شاهد با اشاره به هدف اصلی علم ارتودنسی یعنی پیشگیری و درمان گفت: بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین ارتودنسی شرایطی فراهم کرده تا در تمام سنین امکان اصلاح صحیح وضعیت دندان‌ها و عملکرد آن میسر شود.

اولین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست‌های ایران و همچنین سمپوزیوم ارتوایمپلنت و پروتزهای نوین دندانی که با همکاری دانشگاه شاهد و کمیته علمی بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی به همراه نمایشگاه جانبی 21مرداد در هتل المپیک تهران آغاز شد و جمعه 23مرداد ماه 94 به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

کد N921294

وبگردی