آفتاب
پ ک ک هشدار داد:

ترکیه بهای سنگینی را بابت حمله به کردها خواهد پرداخت

ترکیه بهای سنگینی را بابت حمله به کردها خواهد پرداخت

یکی از رهبران حزب کارگران کردستان (پ ک ک) تهدید کرد که ترکیه به دلیل حمله به مواضع این گروه بهای بسیار سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از آنکه روز گذشته نیروهای پ ک ک روز خونینی را برای نیروهای امنیتی ترکیه رقم زدند «مراد قره ایلان» یکی از رهبران این حزب که در شمال عراق مستقر است آنکارا را تهدید کرد که در صورت ادامه حمله به مواضع پ ک ک بهای بسیار سنگینی را پرداخت خواهد کرد. 

روز گذشته در مجموع تحولات امنیتی ترکیه شش نطامی ترک کشته شده و بیش از ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. در این تحولات همچنین دو عضو پ ک ک کشته شدند. 

ترکیه از سه هفته قبل یعنی زمان حملات ارتش این کشور به مواضع پ ک ک در شمال عراق صحنه فعالیت های ترویستی متعدد بوده که در نتیجه آن نزدیک به ۴۰ نفر در این کشور کشته شده اند. 

مقامات آنکارا دلیل اصلی انجام حملات به مواضع پ ک ک را مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدیداتی اعلام می کنند که پ ک ک برای ترکیه ایجاد می کند اما برخی کارشناسان معتقدند که هدف دولتمردان آنکارا تحریک مردم ترکیه علیه کردها و بهره گیری از آن در انتخابات زودهنگام است. یادآوور می شود یکی از دلایل کسب نتیجه ضعییف حزب حاکم ترکیه در انتخابات اخیر روی گردان شدن کردها از این حزب بود. 

از سوی دیگر کردها مدعی هستند که دلیل حمله ترکیه، تضعیف مواضع کردها در عراق و سوریه در برابر گروه تروریستی داعش است. 

کد N921161

وبگردی