آفتاب
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت:

توسعه فعالیت‌های حزبی مانع از تغییر مواضع چهره‌های سیاسی می‌شود

توسعه فعالیت‌های حزبی مانع از تغییر مواضع چهره‌های سیاسی می‌شود

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: شاهد آثار منفی فقدان تحزب در حوزه‌های قانونگذاری، سیاست‌گذاری و حوزه‌های اجرایی و قضایی هستیم.

احمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: فارغ از نگاه سیاسی باید گفت در حوزه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی شاهد تفاوت‌های زیادی در عملکرد مدیران و کارگزاران هستیم که یکی از اصلی‌ترین دلایل این آسیب فقدان ساختار تشکیلاتی در جریان‌ها و حوزه‌های سیاسی است.

وی افزود: به طور مثال اگر مدیریت اجرایی در چند استان مورد ارزیابی قرار گیرد، رویه‌های متفاوتی مشاهده می‌شود، گویا این مدیران در فضاهای کاملا متفاوتی صاحب مسولیت بودند. عملکردهایی کاملا متضاد و گاها نقض کننده و خنثی کننده یکدیگر به خوبی مشاهده می‌شود. حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری کشور نیز از وجود چنین آسیبی رنج می‌برد. وجود این مسئله نشان می‌دهد وقتی افراد تحت ساختار حزبی منسجم عهده‌دار مسئولیت نشوند، ظهور چنین مسائلی بسیار محتمل است و این در حالی است که در سایر کشورهای به دلیل شکل‌گیری نظام سیاسی بر اساس تحزب و کار تشکیلاتی با چنین مشکلاتی کمتر روبرو هستند.

وی ادمه داد: الزام کار سیاسی و تحزب در سراسر جهان بر همگان روشن است. در ایران نیز تنها حزبی که توانست مدت کوتاهی فعالیت کند، حزب جمهوری اسلامی بود که آن هم به دلیل دولتی بودن، از میان رفت. با بررسی ساختار سیاسی کشور پیشنهادم این است که ارگان‌های رسمی از ناحیه احزاب و مرام‌نامه، اساسنامه، برنامه و راهبردهای مشخص شکل بگیرد تا مسولیتی که از ناحیه حضور این افراد در پست‌های نظام مدیریت می‌شود موجب بهبود و ارتقاء عملکرد نظام در افکار عمومی کشور شود.

این نماینده مجلس افزود: با توسعه فعالیت‌های حزبی در ساختار سیاسی کشور یقینا از گردش و تغییر مواضع افراد و چهره‌های سیاسی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود؛ توضیح آن‌که هستند چهره‌های سیاسی که به دلیل تغییرات شرایط سیاسی کشور به راحتی گردش و تغییر موضع می‌دهند و به ضد خود تبدیل می‌شوند. کشور از ناحیه این افراد نیز کم آسیب ندیده است. معتقدم با تشکیل احزاب ساختارمند مواضع افراد و چهره‌های سیاسی پالایش می‌شود و مردم تکلیف‌شان را با افراد و جریان‌های سیاسی روشن‌تر تعریف می‌کنند و دچار سردرگمی و اعوجاج فکری در انتخاب افراد سیاسی مدنظرشان نمی‌شوند.

این عضو کمیسیون عمران در عین حال گسترش تحزب در کشور را موجب در اولویت قرار گرفتن مسائل کلان و ملی به جای مسائل حزبی و فردی دانست.

انتهای پیام

کد N921120

وبگردی