آفتاب

تداوم تظاهرات در عراق با هدف تسریع در اجرای اصلاحات/درخواست العبادی برای اصلاح قوه قضائیه

تداوم تظاهرات در عراق با هدف تسریع در اجرای اصلاحات/درخواست العبادی برای اصلاح قوه قضائیه

همزمان با تظاهرات گسترده عراقی‌ها در استان‌های مختلف به ویژه بغداد و نجف برای تسریع در روند اجرای اصلاحات، نخست وزیر عراق ضمن هشدار نسبت به سیاسی کردن تظاهرات از دستگاه‌ قضایی خواست تا اقدامات ریشه‌ای را برای تاکید بر استقلال این دستگاه اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسلة، هزاران تن از مردم عراق با تجمع در استان‌های بغداد، بابل، بصره و الکوت حمایت خود را از اصلاحات گسترده حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نظام سیاسی کشور اعلام کردند و خواهان تسریع در روند اجرای اصلاحات شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان افزایش اصلاحات برای از بین بردن فساد در کشور و خدمات رسانی مناسب شدند.

اخیرا حیدر العبادی با انجام اصلاحات گسترده در نظام سیاسی عراق که بزرگترین تغییر ریشه‌ای در این نظام از زمان اشغال عراق توسط‌ آمریکا محسوب می‌شود معاونت‌های رئیس جمهور و نخست وزیر را منحل و اقدامات زیادی برای مبارزه با فساد در وزارتخانه‌ها اتخاذ کرد.

هزاران تن از مردم عراق در استان نجف نیز با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اصلاح دستگاه قضایی و بهبود خدمات رسانی در کشور شدند.

تظاهرکنندگان تهدید کردند که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان دست به تحصن می‌زنند.

در همین راستا و به دنبال درخواست مرجعیت دینی عراق برای اصلاح دستگاه قضایی، حیدر العبادی از قوه قضائیه خواست تا اقدامات ریشه‌ای را برای تاکید بر قدرت و استقلال این دستگاه اتخاذ کند.

وی گفت: اصلاحات گسترده در نظام سیاسی، دستگاه قضایی عادل، شفاف و قدرتمندی را می‌طلبد که بتواند از این اصلاحات حمایت کند و فساد را از بین ببرد.

وی همچنین پایبندی تظاهرکنندگان به اصول تظاهرات را ستود و نسبت به سیاسی کردن تظاهرات و استفاده از آن به عنوان بهانه‌ای برای درگیری‌های حزبی و طایفه‌ای هشدار داد.

انتهای پیام

کد N921064

وبگردی